شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
ترجيع‌بندي از آواي كارتون‌هاي خاطره‌انگيز

بابك شهركي موسیقیدان

این روزها، توليد آلبوم‌هاي جديدم را سپري مي‌كنم كه شاخص‌ترين‌شان برمي‌گردد به همكاري‌ام با سهيل سليم‌زاده. او یکی از شاگردانِ من بود؛ اما با توجه به استعدادي كه در زمينه موسيقي داشت، تصمیم گرفتیم تا يكسري از آواهايي را كه در دهه 60 در برنامه‌هاي تلويزيوني پخش مي‌شد و اغلب مردم كماكان در اين سال‌ها با خودشان زمزمه مي‌كردند
بازسازي و در قالب يك CD براي مردم عرضه کنیم.
من در اواخر دهه 50 به دنيا آمدم و چيزي از سريال‌ها و برنامه‌هايي كه در آن دهه از تلويزيون پخش مي‌شد در ذهنم باقي نمانده و اكثر كارتون‌ها و سريال‌هايي كه از دهه‌هاي گذشته در ذهنم مانده، مربوط به 12 و 13سالگي‌ام در دهه 60 است.
 تمام خاطرات كودكي‌ام برمي‌گردد به سريال‌هايي مثل «اوشين» و كارتون «حنا دختري در مزرعه»، «نيلز» و... . با خودم فکر کردم که این آثار از چه قدرتی برخوردار بودند که توانستند تا این اندازه در ذهنِ مردم جا باز کنند و این اتفاق در این سال‌ها رخ نداده است.
به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا موسیقیِ این آثار را بازسازی و در یک آلبوم منتشرکنیم؛ البته دلمان می‌خواست آثارِ موسیقیدانانِ ایرانی نیز در این روند وجود داشته باشد، برای مثال آثاری را که بهرام دهقانیار، برای بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی در دهه‌ 60 ساخت مدنظرمان بود اما از آن‌جا که گمان می‌کردیم ممکن است پروسه مجوز آن طولانی شود، در مرحله‌ اول تنها به همان آثارِ خارجی اکتفا کردیم، البته غير از اين آلبوم، در حال ساخت يك آلبوم ديگر با همكاري عليرضا فريدون هستم، اين آلبوم در قالب موسيقي اصيل ايراني ساخته مي‌شود و رويكرد نسبتا جديد و متفاوتي دارد.
از اين جهت كه در آن رگه‌هايي از موسيقي غرب هم ديده مي‌شود، شايد اگر اين آلبوم عرضه شود، مخاطب متوجه تفاوت آن بشود.

 

 


تعداد بازدید :  121