شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
بازارِ کتاب رونق می‌گیرد

این روزها کتاب‌هایی از عباس عبدی، سیدمحمد بهشتی، کاوه میرعباسی و همچنین سیدعلی صالحی منتشر شده است و این امیدواری را ایجاد کرده دوباره بازار کتاب رونق بگیرد.
مقالات، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سيدمحمد بهشتی، مدیرعامل بنیادسینمایی فارابی که پیش از این در فصلنامه‌ قاموس، ماهنامه فيلم، روزنامه سلام، روزنامه رسالت، كيهان هوايی، مجله گزارش فيلم و فصلنامه فارابی منتشر شده بود، حالا در قالبِ این کتاب منتشر شده است.
 محمود ارژمند و محمدعلی حيدری گردآوری و تدوین مطالب این کتاب را به‌عهده داشته‌اند و بهشتی نیز مقدمه‌ای برای این اثر نوشته و در آن درباره دوران مدیریت خود سخن گفته است. علاوه بر آن، عباس عبدی «مقدمه‌ای بر پژوهش در جامعه‌شناسی خانواده در ایران» را در انتشارات نی منتشر کرده است. آنطور که در مقدمه‌ این اثر آمده این پژوهش با حمایت دفتر طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در‌ سال 1383 انجام و بخش سوم آن در‌ سال 1392 از سوی نویسنده به روز و با ویرایش جدید آماده انتشار شده است.
 این کتاب به 4بخش تقسیم می‌شود:  نهاد خانواده و تحولات آن، خانواده موجود، خانواده در ایران و عناصر پژوهش در خانواده که هرکدام از این عناوین شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود؛ اما در سری آثار داستان‌های ایرانی، نشرچشمه کتاب جدیدی با عنوان «وارونگی» نوشته عطیه راد را منتشر کرده است. همچنین در هفته اخیر اولین رمان کاوه میرعباسی با نام «سین مثل سودابه» منتشر شد. «سین مثل سودابه» نخستین کتاب از یک مجموعه 7جلدی پلیسی است که میرعباسی نگارش آن را برعهده دارد.
داستان‌های بعدی روایاتی مجزا دارند و تنها نقطه اشتراک آنها اسامی برگرفته از شاهنامه فردوسی است که تکرار می‌شوند؛ اما «شبانه‌ها؛ در غیاب احمد شاملو» عنوان جدیدترین مجموعه شعر از آثار سیدعلی صالحی است که توسط نشرچشمه به چاپ رسیده و منتشر شده است.


تعداد بازدید :  302