شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

اکران فیلم‌ سینمایی «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی دو هفته به تعویق افتاد.

هفتمین نمایشگاه «هفت نگاه» با میزبانی هفت گالری و ارایه ٤٠٠ اثر از ٣٥٠ هنرمند ٢٣ آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌شود.

مجموعه «شاهنامه‌خوانی در مناطق مختلف ایران» از سوی انتشارات ماهور منتشر شد.

نخستین اکران فیلم «فردا» به کارگردانی مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در جشنواره فیلم ژنو به مرتضی پاشایی، خواننده موسیقی پاپ تقدیم شد.

نمایشگاه كاریكاتور شهاب جعفرنژاد با نام «نیکاریکاتور» فردا 23 آبان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه شامل20 قطعه تابلوی كاریكاتور از برجسته‌ترین هنرمندان و ورزشکاران است كه از بين آنها می‌توان به استاد عزت‌الله انتظامی، رضا کیانیان، اصغر فرهادی، رضا عطاران، مهناز افشار و... اشاره کرد.

کتاب پرمخاطب «دا» که چندی است به زبان‌های مختلف ترجمه و عرضه شده است، به زبان اردو نیز برگردانده شد.

رضا کیانیان به جمع بازیگران سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار پیوست. اين سریال در 110 قسمت توليد شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط‌ سال آینده تصویربرداری آن نیز ادامه داشته باشد.

مدیر تالار مولوی که این روزها به منظور مقاوم‌سازی و بازسازی تعطیل است، با اشاره به تأمین 60‌درصد از بودجه مورد نیاز برای این امر از تدوین آیین‌نامه هنری تالار مولوی به منظور فعالیت این تالار به‌عنوان مرکز تخصصی تئاتر دانشگاهی خبر داد.

کمپانی فیلمسازی یونیورسال پیکچر تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۶ را برای اکران «سلام سزار» جدیدترین فیلم برادران کوئن انتخاب کرد.

مدیرعامل برج میلاد تهران با تشریح نحوه برپایی خیمه‌های عاشورایی هنر ایرانی با عنوان «سوگ چامه‌ها» گفت: این برنامه از 22 تا 24 آبان با حضور هنرمندان شناخته‌شده تئاتر ایران برگزار خواهد شد.

مجموعه ترانه‌های «من رویایی دارم» که برگزیده‌ای از پنج کتاب ترانه «یغما گلرویی» است، با استقبال قابل توجه دوستداران این شاعر و ترانه‌سرا رونمایی شد. این مراسم در فروشگاه کتاب «بوک‌لند» واقع در مجتمع تجاری «پالادیوم» برگزار شد.

تصويربرداري سريال «قورباغه و قناري» كه چند روزي به علت برخي از مشكلات متوقف شده بود، دوباره از سرگرفته شد. این سریال در 10 قسمت 45دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما ساخته می‌شود.

محمود دینی که در صفحه اجتماعی خود اعلام کرده بود به‌زودی با یک سریال به تلویزیون بازمی‌گردد، با انتشار تصویر زیر در شبکه اجتماعی از عموم مردم خواسته به جواد گلپایگانی یعنی همان آتقی سریال دهه هفتادی «آینه عبرت» کمک کنند.

شهرداد روحانی رهبر ارکستر و آهنگساز صاحب‌نام موسیقی کشورمان از ساخت چند قطعه موسیقایی با موضوع عاشورا و اهل بیت خبر داد.

معرفی نامزدهای جایزه ادبی جلال آل احمد با مشخص شدنِ فهرست نامزدهای بخش مستندنگاری، روز گذشته به پایان رسید. در اين فهرست نام حجت‌الله ايوبي هم براي كتاب «۱۹۷۰ روز در شماره شش ژان پارت» ديده مي‌شود.

طبق آخرین اخبار به احتمال قوی با ادامه روند بهبودی مرتضی پاشایی که طی روزهای گذشته در بخش «آی‌سی‌یو» بستری شده بود،‌ با دستور پزشکان به بخش عمومی منتقل خواهد شد.

فیلم سینمایی «مروارید» به کارگردانی سیروس حسن‌پور در جشنواره بین‌المللی فیلم مینسک به نمایش درمی‌آید.


تعداد بازدید :  248