شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
د‌یار

اهدای تمام سرمایه یک کوخ نشین به مدارس باینگان
حسین عثمانی مشهور به خالو حسین کوهکن از اهالی روستای میگوره بخش باینگان، ماحصل سال‌ها دسترنج خود را به مبلغ 60‌میلیون ریال برای کمک به مدارس این بخش اهدا کرد.
به‌گزارش ایرنا، خالو حسین این مبلغ را از مسافران و گردشگرانی که هنگام بازدید از غار سنگی به او هدیه داده‌اند، جمع‌آوری کرده است.
وی اظهار کرد: با خدای خود عهد بستم هرآنچه را که از گردشگران و مسافران هنگام بازدید از غارسنگی به من بدهند به جز مبلغی برای رفع نیازهای ابتدایی ازجمله خوراک بقیه را در راهی که رضایت پروردگار در آن باشد، هزینه کنم.خالو حسین افزود: در این راستا به چندین مسجد و اکنون نیز به مدارس باینگان کمک مالی کردم.
حسین عثمانی که بین مردم مشهور به فرهاد دوم است، با وجود داشتن یک پا و با استفاده از یک بیل و تیشه توانسته آثاری جاودان و بی‌نظیر را در دل صخره‌های سخت باینگان ایجاد کند. کنده‌کاری‌های عثمانی شامل چند اتاق و ایوان است که در طول‌سال پذیرای مسافران و گردشگران فراوانی از داخل و خارج کشور است.
این پیرمرد 84 ساله به تنهایی زندگی می‌کند و حتی قبر خود را در دل صخره‌های سخت و در کنار اتاق‌های ساخته شده کنده است.
وی گفت: زمانی که خانه و کاشانه خود را در زمان جنگ تحمیلی از دست دادم اقدام به کندن کوه سخت و سنگی کردم و با تلاش و زحمت، موفق به احداث یک ساختمان در دل کوه شدم.
حبیب‌اله مستوفی، رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان هم گفت: کمک‌های خالو حسین برای هوشمندسازی یک کلاس درس و توسعه و تجهیز 14 مدرسه دیگر هزینه می‌شود.
 
راه‌اندازی اورژانس ویژه‌ بیماران اعصاب و روان در هرمزگان
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان از راه‌اندازی اورژانس ویژه‌ بیماران اعصاب و روان به صورت الحاقی در بیمارستان ابن‌سینا بندرعباس خبر داد. به‌گزارش ایسنا، دکترمحمد شکاری در این زمینه گفت: قرار است این اورژانس با ارایه خدمات اورژانسی به بیماران اعصاب و روان گام مهمی در جهت کاهش آلام این قشر از بیماران در استان بردارد. وی کمبود تخت‌های بستری اعصاب و روان و کمبود نیروی پرستاری در استان را از مشکلات پیش‌روی اجرای این برنامه دانست و افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی از سوی دانشگاه در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شده و امید است در آینده‌ای نزدیک این کمبودها با تلاش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همت مسئولان وزارت متبوع برطرف شود. این مقام مسئول تصریح کرد: بیمارستان ابن‌سینا بندرعباس واقع در مجتمع بزرگ پیامبر اعظم با 70 تخت فعال درحال ارایه خدمت به بیماران اعصاب و روان استان است، در راستای برنامه‌ تحول نظام سلامت وضع هتلینگ این بیمارستان به نحو شایسته‌ای بازسازی شده است و بیماران از این موضوع رضایت کامل دارند.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان از ابتدای اجرای این برنامه همه‌ توان خود را در جهت رفاه بیماران در بیمارستان‌ها به کار گرفته است تا بتواند رضایتمندی بیماران را محقق کند.

زندان کرمان به خارج از شهر منتقل می‌شود
استاندار کرمان با اشاره به این‌که 9 شهرستان مهم کرمان ازجمله راور، رودبار، قلعه‌گنج و ریگان فاقد بازداشتگاه هستند، گفت:   فقدان بازداشتگاه مورد نیاز در این شهرستان‌ها موجب بسیاری از مشکلات شده که باید دراین‌باره چاره‌اندیشی شود. به‌گزارش ایسنا، «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه پیگیری و بررسی مشکلات زندان‌های استان که با حضور بازرس ویژه قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌های کشور در اداره‌کل زندان‌های استان برگزار شد، گفت: کرمان استانی مرزی نیست اما با مشکلات استان‌های مرزی ازجمله مواد مخدر مواجه است هر چند اقدامات و مبارزه خوبی با مواد مخدر در استان انجام شده است.
وی افزود: وضع زندان‌ها باید به‌لحاظ مباحث بهداشتی بررسی شوند در غیر این صورت افراد پس از رهایی از زندان، جامعه را آلوده و بیمار می‌کنند.رزم‌حسینی ضمن آمادگی استانداری کرمان در تکمیل زندان کبوترخان، یادآور شد: زندان کبوترخان استان کرمان باید تا پایان‌ سال 94 آماده بهره‌برداری قرار گیرد که در این راستا استانداری کرمان برای تکمیل این زندان 2‌میلیارد تومان تا پایان‌ سال 93 اختصاص ‌دهد. وی از واگذاری 500 متر زمین برای ساخت کانون اصلاح و تربیت برای شهرستان‌های جیرفت و زرند خبر داد و گفت: ساخت و تجهیز کانون اصلاح و تربیت به عهده اداره کل زندان‌هاست.


تعداد بازدید :  236