شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
جنوب

لزوم تسریع در ایجاد زمینه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده بندرعباس
در جلسه ساماندهی بافت فرسوده بندرعباس که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان مربوطه و سایر کارشناسان این حوزه برگزار شد، بر آغاز ساماندهی بافت فرسوده شهر تأکید شد.
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، پرویز سالاری در این جلسه که مدیرعامل یکی از شرکت‌های فعال این عرصه نیز حضور داشت، اظهار کرد: وضع فضای شهری به‌ویژه سبک بومی و محلی و سبکی که زندگی ما متاثر از آن است، باید تغییر یابد.
وی با اشاره به این‌که در نظر گرفتن شرایط ویژه آب و هوایی شهر بندرعباس در ساخت و سازها موضوعی مهم است، افزود: فضای فیزیکی شهر باید متناسب با فرهنگ، آیین و سنت باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان این‌که در نظر گرفتن سبک زندگی ایرانی- اسلامی در معماری و شهرسازی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، ادامه داد: متاسفانه درحال حاضر فضاهای شهری به سمت و سویی دیگر می‌روند و به‌رغم شتاب گسترده، معماری فیزیکی ما همخوانی و پیوست فرهنگی با آیین و سنت خودمان ندارد.
سالاری اضافه کرد: در بسیاری از شهرها «تکیه» به‌عنوان محل برگزاری مراسمات عزاداری و جشن‌های مذهبی شناخته می‌شود و در بندرعباس نیز«منبر»ها همین کارکرد را دارند، اما متاسفانه در بافت جدید شهر، منبرها از بین رفته‌اند و مکانی با این هویت و نام وجود ندارد.
وی با اشاره به این‌که ساماندهی بافت فرسوده باید هرچه سریع‌تر طبق ضوابط انجام شود، خاطرنشان کرد: در شهر بندرعباس شورای اجتماعی محلات درحال شکل‌گیری است که می‌تواند کارکرد دفاتر تسهیل‌گری در ساماندهی بافت فرسوده داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تأکید کرد: بافت فیزیکی شهر باید متناسب با فرهنگ و معماری ایرانی و اسلامی و بومی باشد.

برگزاری همايش مديران آبفا در آذرماه
بيست و يكمين نشست کمیسیون تحلیل‌آرای محاکم قضایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور، در شركت آب و فاضلاب هرمزگان برگزار شد.
به‌ گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، در این نشست که با حضور مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های آب و فاضلاب 15 استان کشور برگزار شد. «شكوه نوروزي» مدیر امور حقوقي شرکت آب و فاضلاب كشور از برگزاري همايش مديران امور حقوقي شركت‌هاي آب و فاضلاب شهري خبر داد و گفت:   اين همايش در 11 و 12 آذرماه در تهران برگزار مي‌شود.
در این نشست 2 روزه که با حضور مدیران دفتر حقوقی استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان شمالی، فارس، شيراز، قم، البرز، تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان و سمنان برگزار شد، مدیران حاضر درخصوص شرايط عمومي پيمان و در باب فسخ و خاتمه پيمان، بزه، ارتشاء و جرایم مشابه آن، انشعابات غيرمجاز و بررسي نظام كيفري حاكم بر انشعابات غيرمجاز و چگونگی تملک اراضی موردنیاز شرکت‌های آب و فاضلاب بحث و گفت‌وگو کردند. همچنين عوارض ساخت‌وساز مخازن، دريافت مجوز يا پروانه ساخت از  شهرداری و تعیین تکلیف روند اجرایی آن درخصوص مواد 100 و 103 قانون شهرداري‌ها از ديگر موضوعاتي بود كه در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت.
مصوبات بيست و يكمين نشست کمیسیون تحلیل آرای محاکم قضایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت آب و فاضلاب سراسر کشور به‌صورت گزارش کامل به تمام شرکت‌ها ارسال می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد.


تعداد بازدید :  278