شماره ۱۳۴۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر اطلاعات از نقشه جدید دشمن گفت
شایعه‌پراکنی و حرمت‌شکنی مسئولان برای ایجاد دوقطبی

ایرنا| وزیر اطلاعات با بیان این‌که دشمنان درپی سیاه‌نمایی هستند و نباید این فرصت را برای موج‌سواری آنان مهیا کنیم، گفت: رسانه‎ها با پرهیز از پمپاژ روحیه ناامیدی، تغییر رویکردها و انعکاس مدبرانه مسائل و مشکلات درجهت آرامش جامعه گام بردارند.  حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان بوشهر افزود: دشمن درصدد دوقطبی‌کردن جامعه از طریق شایعه‌پراکنی و حرمت‌شکنی مسئولان است و افراد درون نظام باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.  او افزود: خدمت به همگان وظیفه حکومت اسلامی است و در این بین میان مسلمان و غیرمسلمان تفاوتی وجود نخواهد داشت و باید معیشت، حرمت، عدالت و امنیت افراد درون نظام تأمین شود.  وزیر اطلاعات با اشاره به نقش ملت در سرنوشت کشور، اداره جامعه اسلامی را مستلزم اجرای احکام فردی، اجتماعی و حکومتی دانست و اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ، اخلاق و سنن الهی حکمفرما شود، به عزت خواهد رسید.  وی واکاوی کارکردها را در تقویت نقاط مثبت و رفع موانع موثر دانست و افزود: مجموعه کارگزاران نظام حکومتی با کارکرد خود می‌توانند موجب تحکیم جامعه و نظام شوند و اگر عمل صالح انجام شود، نفع آن را می‌بینیم. ثمره کارکرد شایسته زندگی طیبه و رسیدن به عزت است.  او با بیان این‌که دشمنان نظام ذره‌ای از خصومت علیه ایران نمی‌کاهند، گفت: برای مقابله با دشمنان عوامل عزت‌آفرین گذشته را تقویت و تکرار و مراقبت کنیم، در درون خانواده نظام از اقدامات وحدت‌شکن جلوگیری شود.  

همدردی سیاسیون با احمد توکلی داغدار
خبرآنلاین| در پی درگذشت فرزند احمد توکلی شخصیت‌های سیاسی و دولتی این ضایعه را تسلیت گفتند. محمد توکلی فرزند احمد توکلی عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس صبح دیروز ۲۸ بهمن پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. این ضایعه تأسف بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و دولتی را برانگیخت و افرادی مانند اسحاق جهانگیری، علی‌اکبر ولایتی، محمدرضا عارف، نوبخت، محمدعلی نجفی، محمدجواد ظریف و... در پیام‌هایی این داغ را به احمد توکلی تسلیت گفتند. در پیام اسحاق جهانگیری خطاب به احمد توکلی آمده است: درگذشت تأسف‌انگیز فرزند گرامی‌تان موجب تألم و تأثر فراوان شد. این مصیبت غم‌انگیز را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بستگان داغدار صبر و اجر مسألت دارم. علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در پیامی گفته است: خبر درگذشت فرزند جنابعالی مرحوم محمد توکلی موجب تألم و تأسف فراوان شد. ضمن تسلیت این ضایعه تأسفبار به جنابعالی، خانواده محترم و بازماندگان و آرزوی صبر و اجر در این مصیبت، برای آن مرحوم از خداوند منان غفران و رحمت واسعه الهی مسألت می‌نمایم. محمدرضا عارف نیز این‌چنین به احمد توکلی تسلیت گفت: مطلع شدم فرزند برومندتان آقا محمد پس از تحمل بیماری کبدی به دیار باقی شتافت. مطمئنم صبر شما این‌بار نیز در برابر تقدیر الهی به کمک شما خواهد آمد و با شکیبایی این مصیبت را تحمل خواهید کرد. باشد که پاداش صبر و تحملتان را خداوند با لطف خود عنایت فرماید. ضمن عرض تسلیت این ماتم به جنابعالی، خانواده محترم و سایر بستگان داغدار، از درگاه خداوند متعال برای آن سفرکرده آمرزش و غفران و برای بازماندگان مغزز صبر، اجر و سلامتی و برای جنابعالی که از چهره‌های خدوم و زحمتکش نظام هستید، طول عمر باعزت مسألت می‌کنم.

محمود صادقی نماینده تهران: پخش مستندی در مورد سیدامامی در صداوسیما مسأله‌برانگیز است
اعتمادآنلاین| رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس در تذکری با انتقاد از پخش مستندی در مورد سیدامامی در صداوسیما گفت: بعضی از کدهایی که در برنامه اخیر صداوسیما وجود دارد، بشدت این موضوع را مسأله‌برانگیز می‌کند که صداوسیما موضوع محیط‌زیست و بازداشت‌شدگان زیست‌محیطی را به بحران‌های اقلیمی و خشکسالی‌ها ارتباط می‌دهد. اتفاقا اگر چنین شبهه‌ای باشد، شبهه بیشتر در مورد کسانی است که به مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست تعرض می‌کنند. محمود صادقی در جلسه علنی دیروز در تذکری با اشاره به فوت برخی بازداشت‌شدگان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، تصریح کرد: به وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور درخصوص اصول 35، 37 و 38 قانون اساسی تذکر می‌دهم، اخیرا ظرف مدت کوتاهی چند نفر از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به دلایل نامعلوم فوت کردند مقامات قضائی یک‌بار هم که شده، به جای توجیه بی‌مبالاتی ضابطان و زندان‌‌بانان به وظیفه مقرر در اصل 156 قانون اساسی عمل کنند و از حقوق فردی و اجتماعی و آزادی مشروع شهروندان دفاع کنند.
صادقی خاطرنشان کرد: باید توضیح داده شود چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود، جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند. همچنین به صداوسیما تذکر می‌دهم که به جای نقض حریم خصوصی شهروندان و ایراد اتهام و نقض اصول مختلف قانون اساسی ازجمله اصل 22 قانون اساسی یک‌بار هم که شده، از حقوق حقه مردم دفاع کند.

 


تعداد بازدید :  483