شماره ۱۳۴۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
پارلمان

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد: معرفی نمایندگان دولت برای بررسی سوال از روحانی
ایسنا| نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از معرفی سه نماینده رئیس‌جمهوری برای بررسی سوال از رئیس‌جمهوری در این کمیسیون خبر داد. سیدناصر موسوی‌لارگانی اظهار کرد: در پی ارجاع سوال از رئیس‌جمهوری به کمیسیون اقتصادی، آقایان نهاوندیان، سیف و کرباسیان به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهوری برای بررسی سوال از رئیس‌جمهوری به کمیسیون اقتصادی معرفی شدند.
او با اشاره به این‌که سوال از رئیس‌جمهوری با امضای ۷۶ نماینده به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده بود، گفت: درعین‌ حال تعدادی از امضاکنندگان، امضای خود را پس گرفتند و تعداد امضاها کاهش یافت اما مجددا در صحن علنی مجلس از سوال‌کنندگان امضا جمع‌آوری شد، با این شرط و تعهد که امضایشان را پس نگیرند.
موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: تا روز چهارشنبه که من در مجلس بودم، حدود ۵۴نفر مجددا سوال از رئیس‌جمهوری با همین شرط که امضایشان را پس نگیرند، امضا کردند. به‌عنوان مثال، من که جزو ۷۶ امضاکننده اول بودم، مجددا با شرط پس‌نگرفتن، سوال از رئیس‌جمهوری را امضا کردم و به نظر می‌رسد احتمالا هنوز سوال نصاب لازم را داشته باشد.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان این‌که طرح سوال از رئیس‌جمهوری با امضای یک‌چهارم کل نمایندگان قابل بررسی است، گفت که احتمالا این موضوع در هفته جاری در دستورکار مجلس قرار گیرد.

در صحن علنی مجلس مطرح شد
اطلاعاتی از روابط جاسوس آمریکایی با سیدامامی در مجلس

خبرآنلاین| درجلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، خودکشی سیدامامی همچنان سوژه مورد بحث نمایندگان بود؛ آن‌گونه که یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از لاریجانی خواست تا توضیحاتی درباره آنچه که رفت‌وآمد یک جاسوس سازمان سیا به خانه سیدامامی خواند، ارایه دهد.
محمدجواد ابطحی در خلال رسیدگی به مواد الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه 97 گفت: جا داشت در این لایحه به بحث محیط‌زیست نیز ورود می‌کردید. نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس ادعا کرد: چطور می‌شود که یک جاسوس سازمان سیا آمریکایی ۱۰‌سال تمام به خانه کاووس سیدامامی رفت‌وآمد می‌کند و هیچ اقدامی توسط مسئولان انجام نمی‌شود. وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جا داشت شما در این‌باره صحبت می‌کردید. در ادامه جلسه علنی دیروز مجلس عبدالحمید خدری در واکنش به اظهارات مهرداد لاهوتی درخواست تذکر ماده ۷۹ آیین‌نامه‌ای کرد و بشدت نسبت به تخصیص بودجه‌های استانی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتراض کرد. این نماینده مردم بوشهر خطاب به هیأت‌رئیسه گفت: ما مگر چند هیأت‌رئیسه در مجلس داریم. چرا آقای لاهوتی ۳بار از بنده نام می‌برد و توهین می‌کند. او با پیش‌کشیدن مباحث قومیتی، به این‌که محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از اهالی استان گیلان است، پرداخت و در این رابطه گفت: آقای نوبخت چرا تخصیص بودجه استان گیلان در‌ سال‌جاری صددرصد بوده، اما به استان بوشهر تنها ۳۵‌درصد تخصیص داشتیم. چرا راه‌آهن استان گیلان تا این حد پیشرفت داشته اما ما در بوشهر چنین وضعیتی نداریم. خدری همچنین خطاب به رئیس مجلس گفت که انتظار می‌رود مانع از این تبعیض‌ها شوید. وقتی بنده درباره تبعیض اخطار می‌دادم، میکروفن بنده را قطع کردید. با بالاگرفتن این درگیری لفظی، فضای مجلس تا دقایقی متشنج شد و نمایندگان استان گیلان به کرات خواستار بیان تذکر شدند که درنهایت قرعه به نام سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا رسید. دلخوش که معمولا نطق‌های خود در مجلس را با قرائت شعر آغاز می‌کند، در تذکری گفت: همه جای ایران سرای ماست. ما اگر دفاع کردیم، از جایگاه نمایندگان دفاع کردیم. من متاسفم برای هیأت‌رئیسه که اگر کسی معرکه می‌گیرد، اجازه می‌دهد که این‌طور صحبت کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این توهینی که به مردم گیلان شد، درست نبود. ما برای ریزگردهای استان خوزستان از آبرویمان مایه گذاشتیم.


تعداد بازدید :  447