شماره ۱۳۴۶ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
میز خبر

با تصویب مجلس
آب، برق و گاز مدارس مجانی شد
مهر|  نمایندگان مجلس مقرر کردند کلیه مدارس دولتی در ‌سال آینده، از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف باشند.
در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با تصویب‌بندی از لایحه بودجه، سازمان امور مالیاتی کشور را موظف کردند مالیات بر درآمد حقوق کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های ۸۸ تا ۸۹ موضوع جزء «ب» بند ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ‌سال ۸۸ کل کشور و جزء «ز» بند ۷ ماده واحده قانون بودجه‌ سال ۸۹ کل کشور را مطابق تبصره دو ماده ۵ لایحه قانونی سازمان تأمین اجتماعی مصوب ‌سال ۵۸ همانند مستخدمین رسمی دولت به نرخ ۱۰‌درصد محاسبه و دریافت کند.
بر این اساس سازمان امور مالیاتی، مالیات بر درآمد حقوق کارمندان سازمان تأمین‌اجتماعی را همانند کارمندان رسمی دولت به نرخ ۱۰‌درصد اعلام می‌کند.
در ادامه جلسه علنی دیروز همچنین با الحاق بندی به لایحه بودجه مقرر شد در‌ سال ۹۷، کلیه مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف باشند. سقف الگوی مصرف نیز طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ می‌شود.
چنانچه مصارف واحدهای آموزشی مشمول در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین‌شده باشد، کل مصرف آن دوره کماکان مشمول پرداخت هزینه مصرفی خواهد شد.

احتمال خیزش گردوغبار در شرق و مرکز کشور
ابرهای باران زا جمعه می‌آیند
ایسنا| مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی با اشاره به برقراری جو پایدار در غالب مناطق کشور در روز پنجشنبه، از ورود سامانه بارشی جدید در ساعات اولیه روز جمعه خبر داد.احد وظیفه شرایط جوی کشور را پیش‌بینی کرد و گفت: «امروز (۲۶ بهمن‌ماه) جو پایداری در نقاط غالب کشور حاکم خواهد بود و از اوایل روز جمعه (۲۷ بهمن‌ماه) سامانه دیگری از غرب کشور وارد می‌شود که شمال‌غرب و البرز مرکزی راتحت تأثیر قرار می‌دهد.»وظیفه ادامه داد: «شدت بارش برای روز جمعه برای استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان‌غربی و شمال کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه هفته آینده (1 اسفند) روی کشور فعال خواهد بود.»
به گفته او، امروز (۲۶ بهمن‌ماه) آسمان تهران کمی ابری تا نیمه‌ابری با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۶درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت در روز جمعه (۲۷بهمن) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعدازظهر ابری گاهی همراه با بارش باران و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۳ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.»


تعداد بازدید :  473