شماره ۱۳۴۶ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
هفته نامه

چهره هفته
 مهمترین چهره هفته جاری فوتبال و حتی ورزش ایران کسی نبود جز علی کریمی. کاپیتان سابق تیم‌ملی و سرمربی فعلی سپیدرود رشت که چند وقتی است دست به انتقاد و افشاگری علیه فدراسیون فوتبال زده، در برنامه نود دوشنبه‌شب به مناظره با محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال نشست. اظهارات علی کریمی در این برنامه شاید گره‌ای از مشکلات فوتبال باز نکرد اما با حمایت اهالی فوتبال و حتی شخصیت‌های مشهور غیرفوتبالی همراه بود. شاید این برای نخستین‌بار بود که یک فوتبالیست یا مربی با مدیران فوتبال مناظره می‌کند.


اتفاق هفته
 فینال لیگ برتر بسکتبال ایران بعد از تساوی 2 بر 2 تیم‌های شهرداری تبریز و مهرام تهران به دیدار پنجم کشیده شد. روز سه‌شنبه هفته جاری 2 تیم فینالیست برای رسیدن به قهرمانی در تبریز مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با برتری شاگردان مهران حاتمی همراه بود. بدین‌ترتیب شهرداری تبریز توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد که این نخستین قهرمانی یک تیم تبریزی در تاریخ بسکتبال ایران محسوب می‌شد. مهرام با هدایت مصطفی‌ هاشمی نیز به‌عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرد.


طنز هفته
 احسن‌الله شیرکوند، لیبروی شهرداری ورامین در جریان مسابقه تیمش با پیکان در پلی آف لیگ برتر والیبال برای آرام کردن تماشاگران میکروفن را گرفت تا با آنها صحبت کند اما اظهارات عجیب او باعث شد کمیته انضباطی رأی به محرومیت او تا اطلاع ثانوی بدهد. البته این برای نخستین‌بار نبود که شیرکوند محروم می‌شد و خیلی از علاقه‌مندان به این رشته این اتفاق را یک خبر تکراری می‌دانستند. اتفاق عجیب آن‌جا رخ داد که دیروز سایت فدراسیون والیبال اعلام کرد شیرکوند با توجه به عذرخواهی و ابراز ندامت بخشیده شده است. جالب این‌که چند هفته قبل هم سعید معروف بعد از محرومیت تا اطلاع ثانوی بدون این‌که حتی یک جلسه محرومیت را پشت سر بگذارد، بخشیده شده بود.


لایک هفته
تیم‌ملی فوتسال ایران که همواره در جام ملت‌های آسیا نام خودش را به‌عنوان یک مدعی مطرح کرده، با هدایت محمد ناظم‌الشریعه پا به پانزدهمین دوره این رقابت‌ها گذاشت. ایران که قبل از این 11 بار به‌عنوان قهرمانی رسیده بود، توانست رقیبان خود را یکی پس از دیگری آن هم با اختلاف گل زیاد پشت سر بگذارد. یکشنبه هفته جاری فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا میان ایران و ژاپن در چین تایپه برگزار شد که این بازی با برتری 4 بر صفر شاگردان ناظم‌الشریعه و دوازدهمین قهرمانی آنها همراه بود.


تعداد بازدید :  272