شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
ادبیات و کتاب

کتاب مجموعه مقالات «تفسیرها و تاویل‌ها: در انتظار گودو» با سرویراستاری‌ هارولد بلوم و ترجمه بهروز حاجی‌محمدی به‌تازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در‌ سال ۲۰۰۸ چاپ شده است. این کتاب به‌نوعی تکمیل‌کننده کتاب «پارتیزان و کبوترها: مجموعه مقالات انتقادی در باب زندگی و آثار ساموئل بکت» است که در‌ سال ۹۳ با ترجمه همین مترجم توسط نشر ققنوس راهی بازار نشر شد.

ترجمه فارسی کتاب «هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند» نوشته دانیل مارتین کلاین به‌تازگی وارد بازار نشر کشور شده، است. این اثر برای مطالعه در حوزه فلسفه و علاقه‌مندان به این رشته است. نویسنده این کتاب که نسخه اصلی‌اش در‌ سال ۲۰۱۵ چاپ شد، عادت به طرح مسائل فلسفی در قالب طنز و چارچوبی ساده و روان دارد. ترجمه این کتاب را حسین یعقوبی انجام داده و کتاب توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

فراخوان دومین جشنواره انتخاب کتاب ‌سال خلیج‌فارس به‌تازگی منتشر شد. این جشنواره توسط انجمن نویسندگان و مولفان هرمزگان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب در دو بخش «آثار مرتبط با خلیج‌فارس» و «آثار مرتبط با استان هرمزگان» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در دومین جشنواره انتخاب کتاب‌ سال خلیج‌فارس با کسب اطلاع از سایر شرایط، تا ۱۰ اسفند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی بندرعباس، خیابان شهید آیت‌الله غفاری، فرهنگسرای طوبی، انجمن نویسندگان و مولفان استان هرمزگان ارسال کنند.


تعداد بازدید :  335