شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
سینمای جهان

آسوشیتدپرس گزارش داد: شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین که کار خود را ۱۵ فوریه شروع می‌کند، امسال فیلم‌ها را با توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی روز انتخاب کرده است. «دیتر کاسلیک» مدیر برلیناله، با توجه به این‌که یکی از مهمترین بحث‌های روز مسأله آزارهای جنسی است، گفت: ما فکر می‌کنیم رویدادهای فرهنگی شبیه به این و حتی نه فقط رویدادهای فرهنگی، بستری برای بحث در این موارد هستند و ما امروز درست در وسط این بحث جای داریم. او افزود: فقط بحث آزار جنسی مطرح نیست، بلکه اصولا موضوع هر نوع تبعیض و تعرض است. ما به شکلی صریح در جشنواره امسال با این موضوع رودررو می‌شویم.

هالیوود ریپورتر نوشت: «انیس واردا» پس از آن‌که یک تصویر مقوایی را به جای خودش به میهمانی ناهار اسکار فرستاد تا در عکس دسته‌جمعی امسال غایب نباشد، در میهمانی ناهار آکادمی فرانسه که پس از معرفی نامزدهای جوایز سزار برگزار شد، حضور یافت. جوایز سزار که حدود ۱۰ روز پیش نامزدهایش را شناخت، چهل‌و‌سومین دوره اهدای جوایز خود را دوم مارس (۱۱ اسفند) در پاریس برگزار می‌کند. این چهره جهانی که از آکادمی اسکار در ماه نوامبر یک اسکار افتخاری دریافت کرد، امسال برای مستند «چهره‌ها، مکان‌ها» هم نامزد بخش مستند اسکارو هم سزار است. او این فیلم را با همکاری جی‌آر تهیه کرده است.

هالیوود ریپورتر از مرگ «رج ای. کتی» بازیگر و برنده جایزه امی سریال‌ «خانه پوشالی» که البته بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی‌‌اش در سریال «وایر» شناخته می‌شد، خبر داد. او ۵۹‌ سال داشت و جزییات زیادی از مرگ او منتشر نشده، اما گفته می‌شود مبتلا به سرطان ریه بوده است. در‌ سال ۲۰۱۵ «کتی» جایزه امی خود را برای ایفای نقش شخصیت فردی هِیز، صاحب یک مغازه باربکیو در سریال «خانه پوشالی» به دست آورد که دوست شخصیت اصلی داستان یعنی فرانک آندروود با بازی کوین اسپیسی است که درنهایت شغلی در کاخ‌سفید به دست می‌آورد.


تعداد بازدید :  250