شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
تئاتر

«اپرای عروسکی مکبث» چهارمین اپرا از رپرتوارهای آثار اپرایی گروه آران به کارگردانی بهروز غریب‌پور از ساعت 19 دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در تالار فردوسی روی صحنه می‌رود. «مکبث» (Macbeth) نمایشنامه‌ای تراژیک اثر ویلیام شکسپیر است که از وقایع تاریخی اسکاتلند تأثیر پذیرفته است. موسیقی اپرای عروسکی «مکبث» توسط جوزپه وردی، آهنگساز نامدار ایتالیایی ساخته شده است. خوانندگان اپرای «مکبث» عبارتند از مکبث: جوزپه تادی Giuseppe Tadei، بانکو: جوانی فویانی Giovanni Foiani، لیدی مکبث: بریژیت نلسن Brigit Nelson.. این اثر پیشتر برای علاقه‌مندان ایرانی و همچنین در کشور ایتالیا اجرا شده و جایزه بهترین طراحی صحنه را از کانون منتقدان تئاتر ایران دریافت کرده است.

زهرا صبری، سرپرست گروه «یاس تمام» اعلام کرد که نمایشگاه عروسک‌های این گروه با عنوان «کهکشان» در ۲ شهر کشور لهستان برپا می‌شود. نمایشگاه عروسک‌های این گروه تئاتری پیش از این در موزه «تولوسا» در اسپانیا و «اپرا‌هاوس» شهر ورشو در لهستان برپا شده بود.

نادر سعادتی‌فرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: این شهرستان به‌عنوان میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شد. به گفته او، جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان از پنجم تا هشتم اسفندماه در دزفول برگزار خواهد شد. در این جشنواره گروه‌های نمایش هشت استان خوزستان، ایلام، لرستان، بوشهر، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، همدان و اصفهان حضور خواهند داشت.


تعداد بازدید :  245