شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
سینمای ایران

خسرو معصومی کارگردان «کار کثیف» درباره کندبودن ریتم فیلم و زمان طولانی آن، گفت: با آقای زندباف تدوینگر فیلم گفت‌وگو کرده‌ایم و قرار است 15دقیقه از فیلم کم شود. فیلم را دوست دارم اما به این نتیجه رسیده‌ایم که بخش‌هایی که به داستان ضربه نمی‌زند، از فیلم کوتاه کنیم. اشکال از بلندبودن فیلم نیست بلکه از تماشاگران است. ما وظیفه داریم تماشاگر هم تربیت کنیم. وظیفه ما فقط پول درآوردن نیست. ما وظیفه داریم تماشاگر هم تربیت کنیم.

نیما اقلیما کارگردان فیلم سینمایی «امیر» درباره این فیلم، گفت: من اصولا به مرزبندی و تفکیک سینمای هنری از غیرهنری اعتقادی ندارم. به‌طورکلی سینما کجا از هنر عاری بوده که آن را به سینمای هنری و غیرهنری تقسیم کنیم؟ البته شاید در «امیر» مولفه‌های آرتیستیک بیشتر باشد ولی این فیلم تلاشش را کرده است تا روی مولفه‌های اصلی سینما مثل تصویر، قصه، روایت، صدا و... بایستد، حرکت کند و مسیرش را ادامه دهد ضمن این‌که ما تلاش کردیم نگاه خودمان را وارد این مدیوم کنیم، بنابراین، این قضاوت که آیا «امیر» هنری و پیشرو است یا خیر، به عهده منتقدان و مخاطبان فیلم است.

«مسعود سخاوت‌دوست» آهنگساز فیلم سینمایی «مصادره» ساخته مهران احمدی گفت: «مصادره» برای من یک تجربه متفاوت و درعین حال لذت‌بخش در حوزه طنز بود و هرچند زمان زیادی هم برای ساخت موسیقی آن نداشتم اما نتیجه برای خودم و تیم رضایت‌بخش بود. او این را هم گفت که موسیقی «مصادره» را در ۶ روز ساختم.

«آیدین ظریف» طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی، درباره این فیلم که به موضوع اعتیاد می‌پردازد، گفت: ما یک پروسه طولانی تحقیق در زمان پیش‌تولید داشتیم و به واسطه وقفه‌ای که در همین مرحله پیش آمد، تحقیقاتمان را کامل‌تر کردیم. او افزود: در سینمای تجاری، امروز رفتن سراغ چنین سوژه‌ای جسارت می‌خواهد که این جسارت را بهروز شعیبی به‌عنوان کارگردان و محمود رضوی به‌عنوان تهیه‌کننده داشتند و چنین سوژه ملتهب و خطرناکی را برای ساخت فیلم انتخاب کردند.


تعداد بازدید :  294