شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
فوتبال مولد

محمدرضا  ساکت مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال

هدف گذاری اصلی تمامی فدراسیون‌ها در کشورهای مختلف ایجاد فوتبال مولد و سازنده‌ای است که بتواند با تکیه بر استعدادهای داخلی کشف، جذب، آموزش و ارتقا ی آنها را به خوبی اجرایی کند.
کشف استعدادها با تکیه بر آزمون‌های استعدادیابی و جذب آنها و سپس آموزش علمی و استاندارد مقدمات اساسی برای ایجاد یک فوتبال مولد است. ارتقای سطح تکنیکی، تاکتیکی و ظرفیت‌های بدنسازی و روحی و روانی مراحله تبدیل شدن یک استعداد را به چهره مطلوب و مستعد برای رسیدن به مرحله ستاره شدن پدید می‌آورد. فوتبال، مولد بشر زاینده‌ای است که با پیوستگی به خیل آحاد جامعه و در طول زمان مستمرا مراحل پیش‌گفته را اجرایی و پروسه استعدادیابی و نخبه‌پروری و ستاره‌سازی را عملیاتی می‌کند.
اجرای فوتبال مولد رسالت بخش‌های مختلف در تشکیلات فوتبال هر کشور است:
1- فدراسیون نقش برنامه‌ریزی و بسته‌سازی و دانش‌افزایی و انگیزه‌آفرینی را به عهده دارد و نهایتا با بکارگیری مربیان صاحب صلاحیت و واجد شرایط در اداره تیم‌های ملی و تحت مدیریت مدیران توانا به‌عنوان مسئولان کمیته‌های جوانان و سازمان‌ تیم‌های ملی فوتبال مولد را عملیاتی می‌کند.
2-باشگاه‌ها وظیفه مهم اجرایی جهت تدوین برنامه جامع استدادیابی و ایجاد آکادمیهای نخبه‌یابی و پرورش علمی افراد مستعد و جذب سازماندهی و بکارگیری و آموزش مستمر و ارتقا را به عهده دارند.
3- مربیان در این حرکت سازنده باید با کسب آخرین متدهای آموزشی و علمی، خویش را به علم روز مجهز کنند و با اتکا به علوم و آخرین یافته‌های تربیتی در آموزش و ارتقای فوتبال به‌عنوان مربی و معلمی دلسوز آموزش فوتبال و زندگی سالم ورزشی و اخلاق حرفه‌ای را به رده‌های سنی می‌آموزند.
4-رسانه‌ها و صدا و سیما در رویکردهای خبری و صفحات و برنامه‌های خود موضوع برجسته‌سازی خدمات مربیان سازنده و چهره‌های جوان و آینه‌دار  و پردازش اخبار مسابقات تیم‌های پایه در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید را مورد توجه قرار دهند تا بستر خبررسانی به خوبی افزایش انگیزه در اینگونه مربیان و بازیکنان را فراهم آورد.

 

 


تعداد بازدید :  198