شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
خبر

جهانگیری: رسالت برخی نگران کردن مردم است
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت:  متاسفانه در همین روزها به‌عنوان نامه سرگشاده به رئیس‌جمهوری نوشته‌اند که شما قولی دادید که حتی یک گام نیز برداشته نشده است که این موضوع تبدیل به سوژه خبری برخی از رسانه‌ها شده است. یک دروغ اینگونه جعل و به مردم گفته می‌شود که کاری نشده است.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری، در مراسم رونمایی و بازدید از دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی و در جمع مدیران و پژوهشگران این نهاد، تصریح کرد: من مانده‌ام یک عده چه رسالتی برای خودشان قایلند که سعی می‌کنند با جعل یکسری اخبار مردم را نسبت به کارهایی که انجام می‌شود نگران کنند.
 جهانگیری ادامه داد: ما تلاش جدی داریم که تحریم‌ها برداشته شود و دشمن حق قانونی ملت بزرگ ایران را همچون سایر ملل و در چارچوب حقوق بین‌الملل بپذیرد.
معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: اما به‌هرحال دشمن ممکن است از خصومت خود دست برندارد و به همین دلیل برای شرایطی که تحریم‌ها ادامه یابد نیز در دولت تدابیری اتخاذ و برنامه خوبی تدوین شده است.

پاسخ ربیعی به سوال نمایندگان در کمیسیون اجتماعی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پاسخگویی وزیر کار، تعاون و
رفاه اجتماعی به برخی نمایندگان در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش ایسنا، ایرج عبدی،با اشاره به جلسه دیروز بعدازظهر کمیسیون اجتماعی گفت: در جلسه دیروز لایحه اضافه شدن صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به لیست نهادهای عمومی غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که همه بودجه این صندوق را دولت می‌دهد و کل سرمایه دولتی است عنوان غیردولتی برای آن غیرقانونی است بنابراین بنا شد دولت مجددا لایحه را بررسی کرده و نظر نهایی خود را درخصوص آن اعلام کند. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از حضور ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه دیروز خبر داد و خاطرنشان کرد: چند تن از نمایندگان سوالاتی از وزیر کار داشتند که برخی از پاسخ‌های وزیر قانع شده و برخی سوالات نیز بنا شد در کارگروه تعیین‌شده بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به تعویق می‌افتد
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برخی از اعضا درخواست کرده‌اند تا انتخاب دبیرکل جامعه به تعویق افتاده و پس از چهلم آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار شود.
 سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره محوریت جلسه جامعه روحانیت مبارز مبنی بر انتخاب دبیرکل، اظهار داشت:  احتمال دارد انتخاب دبیرکل به تعویق بیفتد، زیرا برخی نظرشان این است که چهلم آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار و سپس دبیرکل انتخاب شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضا بر این امر اتفاق نظر دارند؟ گفت: تاکنون این موضوع در جلسه مطرح نشده اما به صورت پراکنده شنیده‌ام و به خود بنده هم گفته‌اند که بگذارید چهلم آیت‌الله بگذرد و سپس به انتخاب دبیرکل اقدام کنید.عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره دعوت جامعه از‌ هاشمی، امامی‌کاشانی، روحانی و ناطق‌نوری برای شرکت در جلسات جامعه اظهار بی‌اطلاعی کرد و دراین‌باره گفت:  بحث دعوت از این آقایان بود. البته یک سالی هست که دعوتنامه ارسال نمی‌شود. اما برای حضور در جلسات جامعه هر بار ارسال می‌شد. در مورد نامه به آیت‌الله‌ هاشمی هم اطلاعی ندارم. تقوی درباره نامه ناصحی به ‌هاشمی‌رفسنجانی هم اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: وی مسئول اجرایی جامعه است و بنده هم از این نامه خبر ندارم.
وی درباره احتمال دبیرکلی امامی‌کاشانی، ناطق‌نوری، روحانی و ‌هاشمی هم گفت: گمانه‌زنی‌ها و احتمال این‌که چه کسی دبیرکل شود به صورت جدی در جلسات بحثی نشده، باید دید که چه کسی آمادگی دارد.

خرازی: منتظر صدور مجوز فعالیت «ندا» هستیم
دبیرکل تشکل ندا درخصوص آخرین وضع این تشکل نیز اظهار داشت: ما منتظر صدور مجوز فعالیت ندا از سوی وزارت کشور هستیم تا زودتر تکلیف تشکل «ندا» مشخص شود.
به گزارش فارس، سیدصادق خرازی، با بیان این‌که ما با حفظ هویت اصلاح‌طلبی خود معتقد به تعامل با نظام و حل مشکلات هستیم، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم یک فضای خوب و منطقی در کشور ایجاد شود. این دیپلمات سابق کشورمان با تأکید بر موقعیت ژئوپلتیک و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ‌تحقق امنیت منطقه‌ای و کمربند امنیتی بدون
در نظر گرفتن ایران امکان ندارد.


تعداد بازدید :  242