شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
روي خط حادثه

ریزش پل در قم 15 نفر را راهی بیمارستان کرد
حادثه خونین در رودخانه قم
شهروند| بر اثر ریزش بخشی از سازه‌ها و داربست‌های پل در دست احداث جمهوری اسلامی در داخل رودخانه قم ۱۵ نفر مجروح شدند. ساعت 30: 20 دوشنبه 19 مهرماه بود که در حوالی خیابان جمهوری اسلامی قم صدای مهیبی به گوش رسید. ماجرا از این قرار بود که وقتی کارگران مشغول بتن‌ریزی در بخشی از پل جمهوری اسلامی در ضلع غربی رودخانه قم بودند ناگهان بخشی از داربست‌ها و میل‌گرد‌ها فرو ریخته و در میان آهن و بتن گرفتار شدند. محسن اروجی مدیرکل بحران استانداری قم دراین‌باره گفت: متاسفانه درهنگام بتن‌ریزی این بخش از پل داربست‌ها و میل‌گردها ریزش کرد و ۱۵ نفر دچار مصدومیت شدند.  دکترباقری رئیس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم نیز با بیان این‌که تاکنون 15 نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند، گفت: مجروحان این حادثه به بیمارستان‌های شهید بهشتی، نکویی و علی ابن‌ابیطالب قم منتقل شدند. خوشبختانه حال عمومی مجروحان حادثه خوب است.

حمله خرس قهوه‌ای به اهالی روستا
خرس قهوه‌ای خشمگین پس از حمله به اهالی روستا با شلیک محیط‌بانان از پای درآمد.  17 آبان‌ماه یک خرس قهوه‌ای ۴ساله در یک تله سیمی در باغات اطراف روستای پارودبار از توابع بخش عمارلوی شهرستان رودبار در استان گیلان گرفتار شد.  به دنبال تماس اهالی با اداره محیط زیست، نیروهای محیط‌زیست شهرستان رودبار و اداره کل محیط‌زیست استان گیلان عازم روستا شده و ساعت ۱۱ شب به محل گرفتار شدن خرس می‌رسند. محیط‌بانان به‌وسیله پرتاب دارت بیهوشی سعی می‌کنند حیوان را که از ناحیه پای چپ درون تله گیر کرده بود بیهوش کنند اما خرس با وجود اصابت دارت بیهوش نمی‌شود.
محیط‌بانان به دلیل تاریک بودن هوا، نیزار بودن محل به دام افتادن خرس و عدم دید کافی، بلند بودن سیم تله و در نتیجه تحرک و تقلای زیاد حیوان تا روشن شدن هوا صبر کرده و سپس صبح روز دوشنبه مجددا برای بیهوش کردن خرس اقدام کردند.  چند دارت بیهوشی دیگر نیز به خرس شلیک شد اما خرس که بسیار خشمگین و پراسترس بود بیهوش نشد.
تجمع مردم روستا در اطراف محل نیز استرس و خشم حیوان را تشدید کرد و منجر به تحرک زیاد حیوان برای رهایی از تله شد.
حوالی ظهر ناگهان خرس خشمگین بر اثر تقلای زیاد سیم تله را پاره کرد و ابتدا به یکی از محیط‌بانان که در نزدیکی حیوان ایستاده بود حمله‌ور شد. خرس با محیط‌بان گلاویز شد و پس از گاز گرفتن و مجروح کردن پای محیط‌بان، وی را رها و به سمت باغات منطقه فرار کرد.
در میانه راه خرس به یک مرد میانسال حمله‌ور شد و وی را نیز از ناحیه ران زخمی کرد و مجددا به دویدن ادامه داد. پس از طی مسافتی خرس به یک پیرمرد 80ساله به نام آقای رضا بامدادی حمله‌ور شد و به‌شدت وی را مجروح کرد. خرس پیرمرد روستایی را رها نکرد و پیرمرد نیز توان رهایی از چنگال خرس را نداشت که محیط‌بانان نیز از راه رسیدند. پیرمرد روستایی تنها کاری که توانست انجام دهد با قرار دادن دست‌ها در مقابل سر و گردن اجازه آسیب زدن به گردن و صورت خود را نداد. محیط‌بانان پس از چند شلیک هوایی به ناچار با اسلحه کلاشینکف مستقیما به خرس شلیک کرده و حیوان از پای درآمد.
مجروحان حادثه بلافاصله به بیمارستانی در رودبار منتقل شدند و دو مصدوم حادثه یعنی محیط‌بان و فرد میانسال به‌صورت سرپایی درمان شده و آقای رضا بامدادی نیز به اتاق عمل منتقل شد. پس انجام جراحی و اقدامات درمانی لازم درحال حاضر وضع آقای بامدادی رو به بهبود بوده و همچنان در بیمارستان ولیعصر رودبار تحت مراقبت‌های پزشکی به‌سر می‌برد.


تعداد بازدید :  266