شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
20 سرنشین خودرو نیسان قربانی سرنوشتی هولناک شدند
روز کاری مرگبار برای زنان کارگر

شهروند| مه غلیظ در جاده باعث سقوط نیسان باری با 20 سرنشین به داخل گودال بزرگ و مرگ 3 زن کارگر شد.
کارگران وقتی سوار نیسان باری شدند تا یک روز کاری دیگر را در زمین‌های کشاورزی آغاز کنند هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردند قربانی حادثه‌ای تلخ شوند. نیسان بار وقتی در مه غلیظ از جاده خارج شد از بالای یک گودال بزرگ سقوط کرد و فاجعه‌ای هولناک برای 20 سرنشین آن رخ داد.
صبح دیروز بود که مرد میانسالی با مرکز فوریت‌های پزشکی 110 تماس گرفت و درحالی‌که بسیار هراسان بود به اپراتور 110گفت خودرو نیسان باری‌اش با 19 سرنشین در منطقه شترک مشهد به پایین یک گودال سقوط کرده است.
پس از ثبت اظهارات راننده نیسان موضوع ماجرا به امدادگران هلال‌احمر مشهد و عوامل پلیس راه اطلاع داده شد. چند دقیقه‌ای از تماس مرد راننده نگذشته بود که صدای آژیر خودروهای امدادی در جاده شترک پیچید. وقتی تیم‌های امدادی هلال‌احمر مشهد و پلیس راه به محل سقوط رسیدند، با صحنه‌ای دردناک روبه‌رو شدند. 19 کارگر بخت برگشته با بدن‌هایی غرق در خون در کف گودال افتاده بودند. از هر گوشه‌ای صدای آه‌وناله یک نفر به گوش می‌رسید. امدادگران هلال‌احمر با دیدن این صحنه بلافاصله دست به کار شدند به این ترتیب عملیات امداد و نجات سرنشینان نیسان آغاز شد.
فیروز یزدانی معاون مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی و رئیس جمعیت هلال احمرشهر مشهد درباره این حادثه به «شهروند» گفت: این نیسان بار ساعت 20: 7 صبح درحالی‌که 20 زن و مرد کشاورز سوار آن بودند و از محل سکونت‌شان به سمت محل کارشان درحرکت بودند متاسفانه به خاطر مه غلیظ و دید ناکافی راننده، از جاده خارج شده و در گودال بزرگی که در کنار جاده قرار داشت سقوط کرده است. متأسفانه این گودال در اثر خاکبرداری‌هایی برای کوره‌های آجر پزی ایجاد شده است و هیچ علایم هشداری نیز در منطقه وجود ندارد که در هنگام شرایطی مثل مه به رانندگان هشدارهای لازم را بدهد.
وی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه در این حادثه 3 زن50، 30 و 20ساله که در قسمت انتهایی بار نیسان بودند به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند اما 18 مجروح دیگر توسط اتوبوس آمبولانس و ۸ دستگاه آمبولانس دیگر به بیمارستان‌ هاشمي‌نژاد مشهد منتقل شدند.
رئیس جمعیت امداد و نجات شهر مشهد درباره وضع مصدومان این حادثه گفت: 3 نفر از سرنشینان نیسان به صورت سرپایی تحت معالجه قرار گرفتند اما مابقی افراد حادثه‌دیده درحال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت پزشکان و درمان قرار دارند.


تعداد بازدید :  232