شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
جزییات مرگ فروشنده اسپورتیج در دادسرای ویژه قتل فاش شد
جنایت آتشین با 60 قرص خواب‌آور
مردان قاتل به‌خاطر جلب توجه در بین بچه‌محل‌هایشان پسر بی‌گناه را قربانی سرقت معمایی کردند

شهروند| خانواده‌ای که از سرنوشت مرگبار پسرشان بی‌خبر هستند در دادسرای جنایی تهران با 2 مرد متهم به قتل پسر جوان، روبه‌رو شدند.
با گذشت 23 روز از جنایت 2 مرد که در پوشش خریدار، پسر جوانی را قربانی بلندپروازی‌هایشان کردند اما با پیدا نشدن جسد بهنام معمای عجیبی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت. این درحالی است که با ادعاهای عجیب متهمان چند فرضیه معمایی بر سر راه این پرونده قرار گرفته است.
قتل به خاطر چند روز خوشی
2 مرد قاتل که با طراحی نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده در پوشش خریدار خودرو اسپورتیج، پسر جوانی را قربانی سناریوی سرقت خود کرده بودند، در مقابل قاضی حسین‌پور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی ادعای عجیبی را از جنایت آتشین خود مطرح کردند. این 2 مرد که ادعا داشتند به خاطر جلب توجه بچه محل‌هایشان می‌خواستند اسپورتیج سوار شوند با خوراندن 60 قرص آرام بخش به پسر فروشنده خودرو، جنایتی معمایی را رقم زدند. سجاد که در یک پرده‌فروشی کار می‌کرد درباره انگیزه جنایتش به بازپرس پرونده گفت: «نمی‌خواستم از بچه محل‌هایمان کم بیاوریم. من عاشق خودروی اسپورتیج بودم و از چند ماه پیش با نیما نقشه سرقت از فروشندگان این خودرو را طراحی کردیم، می‌خواستیم چند روز با یک خودروی شاسی‌بلند تردد کنیم تا خودنمایی کرده باشیم. به همین خاطر از چندماه پیش 30 آگهی فروش خودرو را در روزنامه‌ها رصد کردیم . بازدید هم انجام دادیم تا فروشنده و محله را از نزدیک ببینیم. اما هر بار مشکلی سر راه‌مان قرار می‌گرفت تا این‌که وقتی برای اولین بار دست به سرقت زدیم، گرفتار شدیم.»
معمای مرموز
این 2 قاتل جوان ادعا دارند که با تهیه 60 قرص آرام‌بخش و ریختن آن در آبمیوه، بهنام را بی‌هوش کرده اما وقتی احساس کردند که او به کام مرگ فرو رفته است جسدش را به بیابان‌های اطراف گرمسار برده و به آتش کشیدند. بازجویی از متهمان این قتل هولناک درحالی ادامه دارد که پیدا نشدن جسد بهنام پلیس را در بن‌بستی معمایی قرار داده است. وقتی کارآگاهان با راهنمایی‌های دو قاتل راهی بیابان‌های گرمسار شدند تا جسد بهنام 24 ساله را پیدا کنند هیچ‌کس تصور نمی‌کرد هیچ آثاری از جسد در آن نقطه سوخته پیدا نشود.  کارآگاهان در بررسی صحنه جنایت که در نزدیکی یک مرغداری بود با تکه‌هایی از لباس بهنام روبه‌رو شدند اما هیچ ردی از جسد سوخته به دست نیامد. همین موضوع کافی بود تا تیم ویژه‌ای از پلیس با سگ‌های جسدیاب راهی بیابان مرموز شوند. تعدادی از اطرافیان بهنام هم راهی منطقه شدند تا با جست‌وجوی زمین‌های اطراف ردی از او پیدا کنند. اما با گذشت 21 روز از این جنایت هولناک و پیدا نشدن جسد این پسر بی‌گناه فرضیه‌هایی معمایی پیش روی پلیس قرار گرفت.
الهامات مادرانه
مادری که آخرین تصویر فرزندش را از پشت پنجره خانه‌شان رصد کرد، آن روز نگران بود. خریداران خودرو را از پشت شیشه و درحالی‌که با پسرش درحال صحبت بودند، دید. دلش لرزید، احساسی به او می‌گفت شرارتی در چشمان این مردان خریدار است. اما این تنها حس مبهم بود تا این‌که فرزندش با 2 مرد مرموز راهی دفترخانه شد. مادر بهنام که هنوز باور ندارد فرزند بی‌گناهش قربانی بلندپروازی 2 مردی شده باشد که برای چند روز خوشی پسرش را به قتل رساندند، سوال‌های بی‌جوابی در ذهنش نقش بسته بود تا این‌که در دادسرا با آنها روبه‌رو شد. 2پسر جوان که آخرین بار پسرش را همراه با آنها دیده بود حالا به اتهام قاتل بهنام با دستبند در مقابلش ایستاده بودند. او همچنان امیدوار است تا شاید پسرش از پس این معمای مرموز به خانه بازگردد.
29 مهر ماه بود که مردی به کلانتری 129 جامی مراجعه کرد و گفت: «پسرم به نام بهنام، با خریداران خودرو‌اش به سمت دفتر خانه رفت تا پس از تحویل گرفتن مبلغ فروش خودرو، اسناد مالکیت خودرو را به این افراد واگذار کند؛ ساعت 30: 08 بود که به پسرم زنگ زدم اما او با صدای نامفهومی گفت که «در اتوبان یادگار و درحال رفتن به سمت دفترخانه است.» تلفن قطع شد؛ پس از دقایقی دوباره تماس گرفتم اما گوشی پسرم را یکی از آن دو جوان جواب داد و گفت: «آقا، پسرت درحال رانندگی است؛ دیگر زنگ نزنید. گوشی تلفن همراهش خاموش شد و دیگر از او خبری نداریم.» همین شکایت کافی بود تا تیمی از کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی تهران تحقیقاتی را برای پیدا کردن جوان گمشده آغاز کنند. تا این‌که بعد از یک هفته تجسس‌های پلیسی، ردپای 2 مرد خریدار خودروی بهنام پیدا شد.
تا این‌که این دو تبهکار دربازجویی‌های فنی پلیس اعتراف کردند که برای سرقت خودروی اسپورتیج در بین راه و با نقشه قبلی پسر جوان را با آبمیوه مسموم کرده‌اند و وقتی مطمئن شده‌اند بهنام بیهوش است او را در صندوق‌عقب خودرویش انداخته و به جاده خاکی در حوالی گرمسار برده‌اند و با ریختن بنزین، جسد بهنام را در بیابان به آتش کشیده‌اند. مادر بهنام هنوز باور ندارد پسر جوانش طعمه مردان ناشناسی شده که با نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده او را به قتل رسانده و جسدش را در بیابان‌های گرمسار سوزانده‌اند.
با دستور بازپرس حسین‌پور تحقیقات برای پیدا کردن جسد بهنام و روشن شدن زوایای مبهم پرونده ادامه دارد.

دیدگاه‌های دیگران

ن
ناشناس |
مخالف 0 - 0 موافق
واقعا متاسفم حتما جسد را خوردن مگه می شه دستی توکاره بهنام را پنهان کردن من مطمئنم
ن
ناشناس |
مخالف 0 - 0 موافق
خدا لعنتشون كنه

تعداد بازدید :  505