شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
رسایی آبِ پاکی را رویِ دستِ سازمانِ سینمایی ریخت
رضا درمیشیان: منتظر می‌مانم

شهروند| سیاست‌های سینمایی دولتِ قبل، همچنان دست از سرِ معاونتِ سینمایی ارشاد برنمی‌دارد. در حالی‌ که حجت‌الله ایوبی، در تلاش بود 2فیلم از فیلم‌های توقیفی دولتِ – قصه‌ها و عصبانی نیستم- را از روز چهارشنبه اکران کند، به مجلس فراخوانده شده تا در این خصوص توضیح دهد.
در این میان «حمید رسایی» نماینده‌ مجلس نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم، درباره مسأله اخیر به‌وجود آمده میان سازمان سینمایی و مجلس و اکران این فیلم‌ها، آبِ پاکی را روی دستِ سازمان سینمایی و سازندگانِ این اثر ریخته و اعلام کرده:  « اکران فیلم «عصبانی نیستم» در صورت اصلاحات هم ناممکن است.»
 او حتی به این مسأله هم اشاره کرده که اصولا اکران 2فیلم «عصبانی نیستم» و «قصه‌ها» خودش اتفاقی غیرقانونی
 بوده است.
رسایی گفته است جلسه‌ای با رئیس سازمانِ سینمایی داشته و در آن  شیوه مجوز دادن به فیلم‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. در این میان، رضا درمیشیان در اولین اظهارنظرش پس از حواشی که برای فیلمش – عصبانی نیستم- به‌وجود آمده است، متنی نوشته و در ‌آن آورده است:  «من «عصبانی نیستم!» «عاشقانه»ای است که از همان ابتدا فیلمی «اجتماعی» بود، «اجتماعی» هست و «اجتماعی» خواهد ماند. برای نمایش «عصبانی نیستم!» هر آنچه را در توان داشتم به کار گرفتم، نهایت تلاش و همراهی را با مسئولان قانونی سینمایی کشورم کردم؛ اما سکوت و تحمل و مدارای من نیز نتوانست در کشاکش تدبیرمداران و سیاست‌پیشگان به نتیجه‌ای منجر شود. پس همه آنها  را که با وعده‌های امروز و فردا یا تهمت و افترا فیلم کوچک مرا مبدل به معضل فرهنگی کردند به خدا و وجدانشان واگذار می‌کنم.
حکایت تلخ سینمای «مستقل» و «بی‌پناه» و «یتیم» همین است. بی‌صبرانه منتظر نمایش «عصبانی نیستم!» در سینماهای میهنم باقی
 خواهم ماند.»


تعداد بازدید :  197