شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

امير اسفندياري مدير بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر از تفکیک بخش بین‌الملل و برگزاری مستقل آن در اردیبهشت‌ماه خبر داد.

کتاب «41: پرتره‌ای از پدرم» شرح کاملی از دوران ریاست‌جمهوری پدر جورج بوش که توسط بوش پسر نوشته شده، دیروز سه‌شنبه منتشر شد.

مهدی احمدی و‌ هانیه توسلی که آخرین رودررویی‌شان در فیلم محبوب دهه هشتاد منتقدان؛ «شب‌های روشن» بوده است، به‌زودی در پروژه‌ی هنری «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» اثری از علی اتحاد نیز در کنار یکدیگر نقش‌آفرینی خواهند کرد.

فيلم «مهمان داریم» تازه‌ترین اثر سینمایی محمدمهدی عسگرپور به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی از ۲۱ آبان ماه در ۳۰ سینمای تهران و شهرستان‌ها روی پرده می‌رود.

مصطفی کیایی کارگردان فیلم «عصر یخبندان» این اثر را نسبت به آثار قبلی‌اش متفاوت دانسته و اعلام کرد تا ۲۰ آذر فیلم‌برداری به پایان می‌رسد. «عصر یخبندان» برای جشنواره سی و سوم فجر آماده می‌شود و نیما جوزانی همزمان تدوین این اثر را انجام می‌دهد و آرمان موسی‌پور موسیقی این فیلم را می‌سازد.

جمشید ‌هاشم‌پور بازیگر سینما، در حاشیه بازدید معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از فیلم «من، دیه‌گو مارادونا هستم» (تازه‌ترين ساخته بهرام توكلي) اظهار امیدواری کرد و گفت این فیلم با حضور عوامل حرفه‌ای نتیجه‌ای درخور توجه خواهد داشت.

پرویز پرستویی، تهيه‌كننده و بازیگر فيلم «دو» با بیان این‌که تدوین اين فیلم به تازگی به پایان رسیده است، افزود:   تدوین این فیلم توسط‌ هایده صفی‌یاری انجام شد و بعد از گذراندن مرحله صداگذاری وارد مراحل فنی و لابراتوار خواهد شد.

محمد‌هادی کریمی کارگردان و تهیه‌کننده سینما، امروز صبح با حضور در نمايشگاه مطبوعات  از کتاب شعر «برف روی شیروانی داغ»
رونمايي مي‌كند.

سه فیلم «به‌خاطر پونه» ‌هاتف علیمردانی، «برف» مهدی رحمانی و «ایستگاه آفتاب» سامان سالور در چهارمین جشنواره فیلم‌‌های آسیایی اسپانیا با عنوان «کاسا آسیا» شرکت می‌کنند.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراهی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از مرتضی پاشایی، عیادت کرد. همچنين مهرزاد امیرخانی، ترانه‌سرای آثار مرتضی پاشایی با انتقاد نسبت به شایعات مطرح شده درباره وضعيت بيماري اين خواننده، از بهبودي نسبی حال وی خبر داد.

ابوالفضل جلیلی امشب 21 آبان‌ماه ساعت 24 مهمان برنامه «سفید» شبکه آموزش خواهد بود.

تنها کتاب کودک اثر «پاتریک مودیانو» برنده جایزه نوبل ادبیات 2014 به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود. انتشارات «اندرسون» حق ترجمه و انتشار انگلیسی تنها کتاب «پاتریک مودیانو» را در حوزه ادبیات کودک با عنوان «اطمینان کاترین» در رقابت با سایر رقیبان به دست آورد.

«نمایش اسپانیایی» با بازی شقایق دهقان و بهاره رهنما از 16 آبان ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است.

نمايشگاه آثار مجسمه حميدرضا آویشی؛ هنرمند اهل سيستان و بلوچستان در نگارخانه‌هاي خانه هنرمندان ايران
 برگزار مي شود.

فیلم سینمایی «روایت ناپدید شدن مریم» ساخته محمدرضا لطفی از هفته آینده در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.

فیلم مستند «امپراتور» به کارگردانی مشترک سام کلانتری و آرش صادقی لواسانی‌نیا در بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت به
 نمایش درمی‌آید.


تعداد بازدید :  221