آسیاتک، برترین شرکت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد
در یازدهمین دوره ارزیابی ملی کیفیت ایران که به مناسبت روز ملی کیفیت از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد؛ شرکت انتقال داده های آسیاتک در سومین دوره ارزیابی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان شرکت برتر شناخته شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال دادههای آسیاتک، در این همایش که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، پس از ارزیابی شرکتهای ارایه دهنده خدمات، براساس مدل تعالی سازمانی EFQM، آسیاتک موفق به کسب عنوان برترین شرکت ارایه دهنده خدمات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
در این مراسم که با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، دکتر رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جمع کثیری از مدیران شرکتها برگزار شد، پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه قصد داریم نرخ کیفیت را برای تولیدات و خدمات کشور تعیین کنیم، گفت: هدف از برگزاری این همایش ارزیابی کالاها و خدمات است تا بتوانیم گامهای خوبی برای جلب رضایت مردم برداریم.
وی در ادامه درباره نحوه تفکیک بین بخش دولتی و خصوصی در این ارزیابی گفت: تفکیکی در این بخش وجود ندارد و ارزيابي عملكرد سازمانهاي متقاضي با توجه به طراحى، توليد و عرضه محصول و ارائه خدمت با توجه به معيارهاي مدل انجام مي شود. اما ممکن است در برخی خدمات که برای مردم اهمیت دارد، ارزیابی کیفیت به شکل الزام هم صورت گیرد.
لازم به ذکر است اين جايزه شامل سطوحي است كه براي تعيين آنها ارزيابي همه جانبه و كاملي از فعاليتهاي عملياتي و كيفي سازمان در ارتباط با محصول از جمله پايداري توليد و خدمات آن و مطابقت با نيازمنديهاي مشتريان و ساير ذينفعان انجام ميشود. در طراحي مدل جايزه ملى كيفيت ايران به مفاهيم، اصول و مباني ارزشي و كاربردي كيفيت توجه خاص مبذول شده است.
گفتنی است مدل تعالی سازمانی EFQM یک استاندارد اروپایی است که به عنوان ابزاری قوی برای سنجش میزان استقرار سیستم ها در سازمان های مختلف بهکار گرفته می شود.