شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ادبیات

بنیاد سعدی به‌عنوان متولی اصلی گسترش زبان فارسی در جهان، برای نخستین‌بار دوره تربیت مدرس زبان فارسی برای استادان زبان فارسی کشور عراق را برگزار کرد. رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش این بنیاد با اشاره به آن‌که کشور عراق بسیار از این دوره‌ها استقبال کرده گفت: این نخستین‌بار است که بنیاد سعدی در کشور عراق دوره‌های ویژه تربیت مدرس فارسی برگزار می‌کند. این دوره که تا دیروز ادامه داشت؛‌ سال آینده نیز حداقل دو بار دیگر برگزار خواهد شد.
احمد دهقان نویسنده آثار تحسین شده من قاتل پسرتان هستم و سفر به گرای 270درجه آموزش رمان می‌دهد. کلاس‌های این نویسنده در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار خواهد شد. در فراخوان این بنیاد آمده که علاقه‌مندان با ارایه رزومه ادبی و چکیده رمان در ۵۰۰کلمه یا معرفی و توصیه حداقل یک نویسنده معتبر و سر‌شناس می‌توانند به جمع رمان‌آموزان راه یابند. پذیرش نهایی از طریق مصاحبه حضوری با احمد دهقان انجام خواهد شد.
آثار منثور نیما یوشیج با نام دفترهای نیما به‌عنوان نخستین مجلد از مجموعه آثار پدر شعر نو ایران منتشر شد. این اثر که به‌کوشش شراگیم یوشیج، تنها فرزند نیما تهیه و توسط انتشارات رشدیه منتشر شده است، داستان‌ها، نمایشنامه‌ و سفرنامه‌های نیما را گرد آورده است. این کتاب به همراه پرتره‌هایی از نیما به قلم بهمن محصص، ‌هانیبال الخاص، علی گلستانه و منوچهر معتبر در دسترس علاقه‌مندان این شاعر قرار گرفته است. این نخستین جلد از مجموعه‌ای است که به تدریج منتشر خواهد شد.


تعداد بازدید :  277