شماره ۱۳۲۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
ذره‌بين

نجات 20 نفر از میان دود و آتش
شهروند|20نفر از آتش‌سوزی در پاساژی در کوچه برلن خیابان فردوسی نجات پیدا کردند. ساعت 8:09 صبح روز یکشنبه این حادثه به سامانه 125شهرداری تهران اعلام شد و ستاد فرماندهی، چهار ایستگاه را به همراه خودروی تجهیزات تنفسی به محل اعزام کرد.
این پاساژ شامل سه طبقه و یک طبقه زیرزمین بود و بیش از 250باب مغازه و انبارهای کوچک و بزرگ در آن قرار داشت که آتش‌سوزی در انباری حدودا 50متری در طبقه منهای یک رخ داد و در این انبار حجم زیادی پوشاک نگهداری می‌شد.
وقتی آتش‌نشانان به محل رسیدند آتش در این انبار کاملا شعله‌ور بود و از درها و شیشه‌ها به بیرون می‌زد و سیم‌های روی سقف را نیز تحت‌‌تأثیر قرار داده بود، به طوری که آتش به‌سرعت در حال سرایت به مغازه‌ها و انبارهای جانبی بود و دود زیادی هم طبقات بالایی را در بر گرفته بود.
با توجه به این‌که احتمال می‌رفت تعدادی از کارگران شب را در پاساژ مانده باشند، گروهی از آتش‌نشانان وظیفه پیدا کردند که برای نجات افرادی که احتمالا محبوس شده‌اند، اقدام کنند. آنها حدود 20نفر که در ساختمان و حتی بعضی از این افراد خواب بودند و متوجه آتش‌سوزی نشده بودند را با احتیاط کامل و به سلامت از ساختمان خارج کردند.
با حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی از گسترش آتش جلوگیری شد و مغازه‌های دیگر تحت‌تأثیر آتش قرار نگرفتند؛ البته دود به مغازه و دالان‌های کناری سرایت کرده بود و اگر اطلاع‌رسانی سریع و حضور به موقع آتش‌نشانان نبود، ممکن بود که این حادثه مصدوم و تلفات جانی داشته باشد که به لطف خدا این اتفاق نیفتاد و تنها خسارت مالی به انبار آتش‌گرفته وارد شد.

درخواست رسیدگی فوق‌العاده به پرونده قتل اهورا از دیوان عالی کشور
شهروند| احمد سیاوش‌پور، رئیس‌کل دادگستری گیلان در ارتباط با آخرین وضع پرونده قتل اهورای سه ساله گفت: پرونده فعلا در دیوان عالی کشور است. وی ادامه داد: با اعتراض محکوم‌علیه تقریبا هفته گذشته حکم صادره با پیک و همراه نامه‌ای از سوی اینجانب، جهت رسیدگی فوق‌العاده به دیوان عالی کشور ارسال شد. ۲۵مهرماه رئیس‌کل دادگستری گیلان از وقوع یک فقره کودک‌آزاری منجر به قتل خبر داد و گفت: ناپدری یک پسربچه حدودا سه ساله پس از آزار و اذیت جسمی این کودک، سر طفل را به دیوار می‎کوبد که در اثر این اقدام کودک فوت می‌کند. سیاوش‎پور خاطرنشان کرد: ناپدری طفل در بازجویی اظهار داشته که هیچ‌گونه سابقه و مشکل روانی نداشته و در زمان اقدام به این عمل مجرمانه مواد مخدری نیز مصرف نکرده است اما به منظور بررسی دقیق این ادعا پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفوی‌نیا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ۲۶مهر ماه با اشاره به وقوع یک فقره کودک‌آزاری منجر به قتل در رشت اظهار کرد: طبق نظریه پزشکی قانونی علت تامه فوت خونریزی مغزی گزارش شده است. دادستان رشت همچنین 7 آبان ‌ماه از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده قتل اهورای سه ساله به دادگاه خبر داد. وی با اشاره به دریافت نظریه نهایی پزشکی قانونی تصریح کرد: این پرونده پس از طی مراحل قانونی در دادسرا با صدور کیفرخواست کودک‌آزاری و قتل عمد به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد. گفتنی است جلسه محاکمه قاتل اهورا ۸ آذرماه در دادگاه یک کیفری استان گیلان برگزار شد و قاتل اهورای سه ساله به قصاص نفس محکوم شد.

مرگ دختربچه دو ساله در استخر شنای جاسک
ایرنا| دختربچه دو ساله در استخر شنای شهرستان جاسک جان باخت. این کودک دو ساله به همراه پدر خود که مربی شنای استخر بود، به سالن شنا رفت که بر اثر بی‌توجهی پدر و ناجی در استخر شنا افتاد و غرق شد. کودک پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. استخر شناي خلیج‌فارس شهرستان جاسک متعلق به اداره ورزش و جوانان است که در اختیار بخش خصوصی است.

کشف اشیای تاریخی
اشیای تاریخی مربوط به دوره اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری کشف شد. در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیای تاریخی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی و حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفت. ماموران حفاظتی و انتظامی در عملیاتي اطلاعاتی و امنیتی و با مجوز مقام قضائی موفق به کشف پنج قطعه شیء تاريخي از خانه متهم شدند که از این تعداد دو قطعه مربوط به دوران اسلامی است. با توجه به هوشیاری ماموران انتظامی، کارکنان یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی و همچنین انجمن‌های میراث ‌فرهنگی با هر گونه حفاری غیر ‌مجاز که قصد تخریب آثار باستانی را داشته باشد، بشدت برخورد می‌شود. در مدت 6 ماه نخست امسال، 30پرونده حفاری غیرمجاز در محوطه و بناهای تاریخی استان در مراجع قضائی رسیدگی شده است.


تعداد بازدید :  342