طرح نو| آنچه نمایان است، مردی است که گلاویز مرد نابینایی شده و از او سوال میکند که چرا به همسرش نگاه میکند. زنی آن سوتر با ظاهری که مطابق با معیارهای عرفی حجاب نیست ایستاده و دو جوان با نگاهی خاص به او مینگرند و به مرد پوزخند میزنند. این طرحی تبلیغی است که در اتوبوسهای بیآرتی تهران نصب شده. آنچه که در آن ناپیداست اما مردمیاند که با دیدن این تبلیغ و پیامی که قصد ترویج آن را دارد میخندند و آنچه که شاید ایدهپردازان نمیدانند این است که خنده شهروندان که به شکلهای مختلف در برخوردها یا فضاهای مجازی دیده میشود، مثل آن دو جوان به مردم و گلاویز شدن او نیست بلکه به ایدهای است که از دل جامعه برنخاسته. خنده آنها به نگاهی است که سبک زندگی مردم را به سخره میگیرد و میخواهد آن را با طنزهایی گاه غلو شده تغییر دهد. به عبارت بهتر میخواهد فرهنگبازی کند به جای فرهنگسازی! طرح نو در ستون اقتراح امروز سراغ روشهای ترویج سبک زندگی رفته است که با نگاهی بازدارنده نسبت به واقعیت زندگی میکوشند واقعیتهای جامعه را نبینند. در این زمینه نظر 3کارشناس را جویا شدهایم: