شماره ۱۳۰۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

سفر غیرضروری به ترکیه نروید
ایسنا| سیدجلال ابراهیمی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد: با توجه به وضع فوق‌العاده در ترکیه از ایرانیان مقیم ترکیه و مسافران ایرانی به این کشور خواست که از حضور در مراکز خرید و مراکز تجمع خودداری کنند. او افزود: به اطلاع هموطنان مقیم و ایرانیان عازم ترکیه می‌رساند، اداره پلیس کشور ترکیه ضمن انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه در ایام جشن‌های ‌سال نوی میلادی نکات مهمی را متذکر شده است.

توقف اعطای وام با ضمانت یارانه نقدی
مهر|  اگرچه بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعطای وام با پشتوانه ضمانتی یارانه را ابلاغ کرده بود، اما بانک‌ها اکنون به بهانه مشخص‌نبودن آینده اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اجرای آن را متوقف کرده‌اند. این درحالی است که بانک مرکزی چندی پیش طی بخشنامه‌ای به نظام بانکی تکلیف کرده بود تا یارانه نقدی سرپرستان خانوار را پشتوانه ضمانتی اعطای وام قرار دهند، به این معنا که خانوارها می‌توانستند در شعب بانکی که حساب یارانه نقدی آنها در آن قرار دارد، تقاضا داده و تا سقف ۵‌میلیون تومان وام دریافت کنند.

تولید یک‌میلیارد مترمکعب پساب
شهروند| بهمن وکیلی مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان این‌که تا نیمه اول سال‌جاری حدود 184 تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در مدار بهره‌برداری است که با فرآیندهای ساده و پیچیده مختلفی در امر تصفیه فاضلاب به فعالیت مشغول هستند، گفت: سالانه یک‌میلیارد و 200‌میلیون مترمکعب پساب در کشور تولید می‌شود.

سند توسعه استان تهران نهایی شد
شهروند| نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: سند توسعه استان تهران نهایی شده و تا پایان بهمن‌ماه نسخه اصلی ابلاغ می‌شود. به گفته او، هر ماه 600‌هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب افراد واریز می‌شود که اگر با بررسی‌ها 50‌درصد این مبلغ برای افراد غیرنیازمند را قطع کنیم، هرماه حدود 300‌هزار‌میلیارد تومان به چرخه اقتصادی برمی‌گردد. دولت با این مبلغ در مباحث اشتغالزایی و مشکلات اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند.

پیشنهاد افزایش ۲۷درصدی
حقوق کارگران
فارس| حمیدرضا امامقلی‌تبار بازرس هیأت‌مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره افزایش حقوق ۹۷ گفت: اگر بخواهیم قدرت خرید ‌سال‌جاری را ثابت نگه داریم، حداقل حقوق ‌سال آینده بایستی با افزایش ۲۷‌درصدی نسبت به ‌سال گذشته همراه باشد.

رقابت تجهیزات فروشگاهی
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دیروز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر 12‌هزار مترمربع برپا می‌شود، علاوه بر شرکت‌های داخلی، نمایندگی‌هایی از کشورهای خارجی ازجمله ترکیه، چین، کره‌جنوبی، تایوان، اتریش، ایتالیا و انگلیس نیز نوین‌ترین کالا‌ها، خدمات و صنایع مرتبط به این حوزه را ارایه می‌کنند. در این نمایشگاه بیش از 80 شرکت داخلی و خارجی حضور و مشارکت دارند و از دیروز تا 15 دی‌ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.


تعداد بازدید :  410