شماره ۱۳۰۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

راه‌اندازی ارز دیجیتال در ونزوئلا

رویترز| دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارز دیجیتال ونزوئلا ظرف چند روز راه‌اندازی خواهد شد و پشتوانه آن ۵.۳‌میلیارد بشکه نفت به ارزش ۲۶۷‌میلیارد دلار خواهد بود. علیرغم تردیدهای متخصصان ارز دیجیتال که معتقدند ونزوئلا پول لازم برای انجام چنین کاری را ندارد، وزیر ارتباطات ونزوئلا، جورج رودریگز گفت که اولین ارایه پترو ظرف چند روز آینده انجام خواهد شد.به نظر می‌رسد دولت ونزوئلا امیدوار است که پترو، سقوط پول این کشور را جبران کند. پول این کشور در بازار سیاه در تنها در یک‌سال ۹۷‌درصد در برابر دلار سقوط کرد. گفتنی است رئیس‌جمهوری ونزوئلا، نیکولاس مادورو، پیشتر در این ماه با معرفی «پترو»، ارز دیجیتال این کشور که پشتوانه آن ذخایر نفت، گاز، طلا و الماس این کشور است، بسیاری را شگفت زده کرد.

پرفروش‌ترین‌های تکنولوژی ۲۰۱۷

ایسنا|  گوشی هوشمند آیفون توانسته است باری دیگر عنوان پرفروش‌ترین محصول تکنولوژی در جهان در ‌سال ۲۰۱۷ میلادی را از آنِ خود کند.  گزارش‌های منتشر شده از سوی
 USA Today حاکی از آن است که گوشی هوشمند آیفون اپل پرفروش‌ترین محصول در عرصه فناوری و تکنولوژی در جهان شناخته شده است به گونه‌ای که میزان فروش آن از محصولات سایر برندهایی که در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفته‌اند، مجموعا بیشتر است. سامسونگ در رتبه دوم، گجت اکو دات آمازون با میزان فروش در مجموع ۲۴‌میلیون دستگاه، در رده سوم این رده‌بندی جای گرفته است البته در این‌جا باید گفت که بخش قابل ملاحظه‌ای از افزایش آمار این محصول مرهون کاهش چشمگیر قیمت آن در ‌سال‌جاری است.

 


تعداد بازدید :  402