شماره ۱۳۰۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
حواشی لیگ فوتسال این‌بار گریبان اسطوره را گرفت
اتهام شرط‌بندی به تیم شمسایی!
حسین شمس: چرا نهادهای نظارتی واکنشی نشان نمی‌دهند؟

شهروند| لیگ فوتسال ایران همواره با حاشیه‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. هرسال شاهد رخ دادن اتفاقات جنجالی زیادی در این لیگ هستیم اما امسال کار حسابی بالا گرفته و پای پرافتخارترین فوتسالیست ایران هم به ماجرایی جنجالی باز شده است. صحبت از شرط‌بندی در لیگ فوتسال و تعیین نتایج براساس این پدیده مذموم به میان آمده و تیم تأسیسات دریایی با هدایت وحید شمسایی متهم شماره یک است.
ادعای سرمربی آتلیه درباره شرط‌بندی
در بازی روز پنجشنبه هفته گذشته تیم‌های تأسیسات دریایی تهران و آتلیه طهران قم در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتسال نتیجه عجیبی رقم خورد. تیم آتلیه طهران قم درحالی ‌که با 4 گل از تأسیسات دریایی پیش بود، در پایان با نتیجه 6 بر 5 بازی را واگذار کرد. این نتیجه باعث شد حواشی زیادی درباره اتفاقات این دیدار مطرح شود. سرمربی تیم آتلیه طهران قم که از نتیجه به دست آمده بسیار عصبانی بود، در ابتدا به صورت سربسته به پشت پرده این ماجرا اشاره کرد و نتیجه به ‌دست آمده را مشکوک دانست. وحید غیاثی که تیمش در هفته‌های اخیر با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم کرده، چند روز بعد از برگزاری بازی به صورت بی‌پرده و مستقیم از اتفاقات این دیدار پرده‌برداری کرد. او درباره شکست تیمش مقابل تأسیسات دریایی می‌گوید: «بازی روال عادی خودش را طی نکرد، وگرنه با بیشتر از 8 گل اختلاف پیروز می‌شدیم. اتفاقاتی در بین دو نیمه افتاد که عامل اصلی باخت ما بود. در بین دونیمه مشکلات مالی باشگاه به طرز مشکوکی سرباز کرد و حتی لیدر ما از تیم مقابل هواداری می‌کرد که باعث شد درگیری بین هواداران ایجاد شود.» سرمربی آتلیه با افشاگری درباره اتفاقاتی که نتیجه این دیدار را تغییر داد، می‌گوید: «مسئول تدارکات تیم بین دو نیمه به من گفت برخی افراد خارج از تیم با تک‌تک بازیکنان ما صحبت می‌کنند و حرف‌های مشکوکی بین آنها ردوبدل می‌شود. ما سریعا اقدام کردیم اما نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم و فقط نیمه‌دوم کنار زمین خون دل خوردیم و جوش زدیم. متاسفانه سایت‌های شرط‌بندی بسیار خطرناک هستند و نتایج را تغییر می‌دهند؛ به ما گفتند شرط‌بندی‌هایی درباره نتیجه بازی ما با تأسیسات رخ داده و پیشنهادهایی نیز
ردوبدل کرده‌اند.»
واکنش شمسایی به اتهام شرط‌بندی
در سوی دیگر این ماجرا، وحید شمسایی سرمربی تأسیسات دریایی و برنده بازی با آتلیه طهران قم است که واکنش تندی به ادعاهای مطرح‌شده از طرف سرمربی آتلیه نشان داده است. شمسایی درباره اتهام شرط‌بندی به تیمش به ایسنا گفته است: «سرمربی آتلیه باید ادعایش را ثابت کند. ما در نیمه اول بد بودیم و 4 گل خوردیم، چون دروازه‌بان اصلی ما نبود. نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را مطرح کرده‌اند. مگر نمی‌گویید قمار کرده‌اند؟ پس چرا علنی نمی‌کنید؟ اگر کسی قمار یا کم‌کاری کرده، از فوتسال محوش کنید اما اگر نیست، فضای فوتسال را آلوده نکنید. ما در نیمه اول 4 بر 2 به رختکن رفتیم و در این نیمه نقاط ضعف و قدرت این تیم را مجددا مورد بررسی قرار دادیم و در همان ابتدای نیمه ‌دوم شروع خوبی داشتیم و یک بازگشت رویایی را رقم زدیم.»
افشاگری شمس از قمارهای فوتسالی
ظاهرا ماجرای قمار و شرط‌بندی در فوتسال قصه‌ای دراز دارد. ادعاهای سرمربی تیم آتلیه بعد از شکست مقابل تأسیسات دریایی باعث شد حسین شمس هم به نمونه‌هایی از قمار در فوتسال اشاره کند. سرمربی گیتی‌پسند در این‌باره می‌گوید: «در بازی گیتی‌پسند و آذرخش اعلام خطر کردم و گفتم که تیمی در یک دیدار با 5، 6نفر از بازیکنانش به میدان می‌رود و از اوضاع مالی بد گلایه می‌کند، اما همان تیم در مقابل گیتی‌پسند تا بن دندان مسلح می‌شود. همان روز گفتم سازمان لیگ و کمیته فوتسال باید این ماجرای مشکوک را پیگیری کنند اما آقایان به من دهن‌کجی کردند. در دیدار آتلیه و تأسیسات هم واضح بود که چه اتفاقاتی درحال رخ‌دادن است و نمی‌دانم با وجود فاجعه‌ای که اتفاق افتاده، نهادهای نظارتی چرا واکنشی نشان نمی‌دهند. دیگر نمی‌توان در فوتسال زندگی کرد و به پاک‌بودن آن اعتماد داشت.»
بی‌تفاوتی کمیته فوتسال
با این‌که در روزهای اخیر ادعاهای زیادی درباره قمار در فوتسال مطرح شده اما کمیته فوتسال در کمال تعجب هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است. با این‌که برخی از مربیان فوتسال به صورت علنی از قمار و شرط‌بندی در لیگ می‌گویند اما مسئولان کمیته فوتسال و شخص کفاشیان سکوت مطلق را انتخاب کرده‌اند و ترجیح داده‌اند در این‌باره اظهارنظر نکنند.

 


تعداد بازدید :  210