شماره ۱۳۰۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
ادبیات

اسامی داوران و نامزدهای بخش داستان کوتاه دهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد اعلام شد. با اعلام بنیاد شعر و ادبیات داستانی، با داوری «محمد حنیف»، «محمد کشاورز» و «مصطفی جمشیدی» از میان 386 اثر رسیده، 5 اثر که در ادامه می‌آید، به‌عنوان نامزد نهایی بخش داستان کوتاه دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد معرفی شدند. «اسم شوهر من تهران است»، اثر زهره شعبانی، نشر مرکز/ «بی‌باد، بی‌پارو »، اثر فریبا وفی، نشر چشمه/ « بی‌وزنی»، اثر محسن عباسی، نشر افق/ «خانه کوچک ما»، اثر داریوش احمدی، نشر نیماژ/ «سنگ یحیا»، اثر خسرو عباسی خودلان، نشر نیماژ.

مراسم جایزه «داستان شیراز» با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ، در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد؛ در مراسم اهدای این جایزه، «کوچه ابرهای گمشده» اثر زنده‌یاد کورش اسدی، عنوان رمان برگزیده را از آن خود کرد. هیأت داوران در این رویداد مجموعه داستان «خانه کوچک ما» نوشته داریوش احمدی را به‌عنوان برگزیده مجموعه داستان کوتاه معرفی کردند. در این مراسم، ابوتراب خسروی بیانیه هیأت داوران جایزه در بخش رمان را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه انتشار صدها عنوان مجموعه داستان و رمان طی دو‌سال اخیر نشان از تحولات فرهنگی، اجتماعی و هنری درجامعه ذکر شده است. در این بیانیه بی‌توجهی مراکز آموزشی مانعی در راه توسعه ادبیات داستانی خوانده شده که به صورت سیر نزولی شمارگان انتشار کتاب و عدم بالندگی در امر خلاقیت داستان کوتاه رمان خود را نشان می‌دهد.

پوستر نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان رونمایی می‌شود. نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان برای نخستین‌بار در تاریخ برگزاری خود، در‌ سال‌جاری مسابقه طراحی پوستر خود را طی فراخوانی همگانی برگزار کرد که در نتیجه آن 90 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. در ادامه و با داوری پریسا خضابی، مسعود نجابتی، کیانوش غریب‌پور، پژمان رحیمی‌زاده در مرحله اول داوری 15 اثر به دور نهایی راه یافت .


تعداد بازدید :  603