شماره ۱۳۰۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

بیست‌ونهمین جشنواره جهانی فیلم «پالم اسپرینگز» میزبان
«یه وا» و ۲ فیلم ایرانی دیگر است. جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» در بخش ویژه فصل جوایز به شکل معمول، منتخبی از فیلم‌های معرفی‌شده به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را به نمایش می‌گذارد و در‌ سال‌جاری فیلم «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد و پخش‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی را به‌عنوان نماینده سینمای ارمنستان برای حضور در این بخش برگزیده است.

انیمیشن «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری‌اسکویی در جشنواره بین‌المللی صلح و فیلم در اورلاندو به رقابت با دیگر منتخبان حاضر در این رویداد سینمایی می‌پردازد. این فیلم انیمیشن درباره کشوری در جنگ است که یک معلم زن که نویسنده کمیک هم هست، همراه دانش‌آموزانش در مدرسه‌ای نزدیک مرز زندگی می‌کند. بچه‌هایی که بشدت ترسیده‌اند و امیدی به این جهان پرمخاطره ندارند، هرشب با داستانی از خانم معلمشان به خواب می‌روند.

نشریه معروف «ویلج وُیس» آمریکا مستند «رویاهای دم صبح» را در رتبه هفتم بهترین آثار سینمایی‌ سال ۲۰۱۷ میلادی قرار داد.
در فهرست نشریه
«ویلج ویس» از ۲۵ فیلم برتر‌ سال ۲۰۱۷ به انتخاب «بیلگه اِبیری» منتقد سینمایی ترک‌تبار آمریکایی، مستند «رؤیاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی بالاتر از فیلم‌های مطرحی چون «پُست» ساخته «استیون اسپیلبرگ»، «بی‌عشق» از «آندری زویاگینتسف»، «اول پدرم را کشتند» از «آنجلینا جولی»، «برو بیرون» از «جردن پیل»، مستند «چهره‌ها مکان‌ها» ساخته «آنیس‌واردا» و فیلم برنده نخل‌طلای «میدان» به کارگردانی «روبن اوستلوند»، جایگاه هفتم را به خود اختصاص
 داده است.


تعداد بازدید :  483