شماره ۱۳۰۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
ذره‌بين

آزاد ی گروگان انتقال‌یافته به کشور همسایه  
باشگاه خبرنگاران|  رزمندگان قرارگاه قدس در اقدام اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند مهندس شرکت جهاد نصر را که آدم‌ربایان به یکی از ولایات مرزی کشور همسایه انتقال داده بودند، آزاد کنند. مهندس شرکت جهاد نصر پیمانکار طرح ۴۶‌هزار هکتاری آبرسانی به مزارع شهرستان‌ هامون واقع در شمال سیستان‌و‌بلوچستان بوده است.
مهندس حسین حاج‌ملک در تاریخ ۲۳ آذرماه امسال درحال بازگشت به محل استراحت خود بود که توسط افراد ناشناس در بین مسیر شهرستان‌ هامون و زابل به گروگان گرفته شد.
گروگانگیران این فرد را به کشور افغانستان انتقال دادند و پس از ۲روز خودروی وی در یکی از روستا‌های شهرستان نیمروز درحالی‌ که سوخته بود، کشف شد.
در تاریخ ۲۶ آذرماه فردی ناشناس در تماس با خانواده این مهندس شرکت جهاد نصر ضمن درخواست پرداخت پنج‌میلیون دلار وجه نقد در قبال آزادی وی تأکید کرد، در صورت نپرداختن این مبلغ، فرزندتان کشته می‌شود که پدر وی با مراجعه به قرارگاه قدس کمک برای آزادی فرزندش را خواستار شد. رزمندگان قرارگاه قدس با هماهنگی صورت‌گرفته با مراجع قانونی و انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی ویژه در تاریخ سوم دی امسال موفق به آزادسازی حاج‌ملک از چنگال گروگانگیران شدند. در این عملیات 5نفر از عوامل گروگانگیر که در داخل کشور فعال بودند، دستگیر شدند. افراد دستگیرشده این گروه افغانستانی هستند و علاوه بر گروگانگیری، اقدام به حمل موادمخدر و قاچاق سلاح و مهمات می‌کردند. افراد دستگیرشده به پنج فقره گروگانگیری از داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اعتراف کردند.

انهدام باند جاعلان در ولنجک
شهروند|  متهمان با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری یک‌میلیارد‌ونیمی کرده بودند که با تلاش پلیس دستگیر شدند.
در تحقیقات انجام‌شده از سوی ماموران تجسس این کلانتری در نخستین روزهای دی‌ماه امسال، چهار کلاهبردار و جاعل عنوان که تحت‌ عناوین دولتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند. در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که این چهار متهم ضمن جعل عنوان ماموران دولتی، به بهانه رفع مشکلات مالی و خانوادگی شهروندان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.
نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور بازداشت متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنها صادر شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این چهار متهم با یک دستگاه خودروی سفیدرنگ در سطح شهر تهران حضور یافته و ضمن معرفی خود به‌عنوان ماموران دولتی با سربرگ‌های جعلی دولتی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. در نهایت پس از چند شبانه‌روز اقدامات عملیاتی و انتظامی، ماموران موفق شدند این جاعلان و غاصبان عناوین را در محدوده ولنجک دستگیر و برای تحقیقات به کلانتری منتقل کنند.
متهمان در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند که طی آن به جرایم خود مبنی بر جعل، کلاهبرداری و غصب عنوان اعتراف کرده و در بازرسی از خودرو و مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه قلابی، دو دستگاه ال‌ای‌دی، یک عدد مهر جعلی دولتی، ۳۰ برگ گزارش مردمی کشف شد.
متهمان پس از اعتراف به جرایم خود و تکمیل پرونده، به دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدس منتقل شده و برحسب دستور معاون دادستان دادسرا، با قرار بازداشت موقت راهی زندان شدند.

 پایان زندگی 3 شرور مسلح در کرمان
3 شرور مسلح در درگيري مسلحانه پليس با سوداگران مرگ در شرق استان کرمان به‌ هلاکت رسیدند. تكاوران قرارگاه عملياتي ابوذر فرماندهي انتظامي استان با پایش اطلاعاتي مبادي ورودي استان از سمت شرق، يك كاروان موتوري اشرار مسلح را شناسايي كردند.
ماموران انتظامي با رصد مكاني اشرار مسلح، صبح روز یکشنبه در منطقه ريگان طي يك درگيري يك‌ساعته با اين كاروان، 3 شرور مسلح را به هلاكت رساندند.
در اين درگيري 3 قبضه سلاح جنگي و مقاديري مهمات و 2 دستگاه موتورسيكلت به همراه 200كيلوگرم ترياك كشف شد. با تلاش ماموران فرماندهي انتظامي استان از ابتداي دي‌ماه تاكنون بيش از 5ونيم تن انواع موادمخدر كشف و 12 وسيله نقليه توقيف شد. فرمانده انتظامی استان با اشاره به اينكه مشاركت مردم در توليد امنيت نقش مهمي دارد، خواستار تعامل و مشاركت بيشتر مردم با پليس در رصد عناصر ناامني، توليد و حفظ امنيت شد.


تعداد بازدید :  529