شماره ۱۳۰۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
ویترین خانواده

زعفران ارزان شد
ایسنا| نایب‌رئیس شورای ملی زعفران معتقد است که برخلاف آمارهای وزارت جهاد کشاورزی تولید این محصول در‌ سال‌ جاری افزایش یافته و قیمت آن نسبت به سال‌های گذشته در بازار داخلی و جهانی کاهش پیدا کرده است.
غلامرضا میری گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم زعفران را از تولیدکنندگان 3‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان تا چهار‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان خریداری می‌کنند و نهایتا 5‌درصد بیشتر از این قیمت در بازار جهانی و داخلی عرضه می‌شود. میری ادامه داد: البته باید گفت که افزایش قیمت زعفران به هیچ‌وجه به سود تولیدکنندگان و کشور نیست، چرا که باعث می‌شود سطح زیر کشت این محصول نه‌تنها در استان‌های داخلی بلکه در دیگر کشورها افزایش یابد؛ بنابراین برای آن‌که با مشکل مواجه نشویم و زعفران ایرانی تهدید نشود باید براساس کشش و تقاضای بازار قیمت این محصول ارزآور را کنترل کنیم.

کنسرو زیتون‌ خارجی نخرید
ایسنا| کنسروهای زیتون خارجی موجود در بازار قاچاق است. احمد مستخدمی، مجری طرح زیتون گفت: از‌ سال ۱۳۹۰ واردات زیتون کنسروی در کنار دیگر محصولات باغی ممنوع شده است و تنها چند قلم از محصولات باغی گرمسیری ازجمله آناناس، نارگیل، موز و انبه مجوز واردات دارند، در نتیجه هرگونه زیتون کنسروی خارجی موجود در بازار قاچاق محسوب می‌شود و با توجه به این‌که همه تلاش وزارت جهاد کشاورزی، وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های متولی برای واردات روغن زیتون با کیفیت مانند روغن فرابکر و غیره به کار بسته شده است، روغن زیتون بی‌کیفیت به‌ویژه روغن زیتون پومیس (روغن تفاله زیتون) که مصرف خوراکی انسانی ندارد در بازار قاچاق است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از آن اندیشیده است.


تعداد بازدید :  484