شماره ۱۲۹۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

تنها ۱۰‌درصد کشتی‌ها با پرچم سایر کشورها سفر می‌کنند
مهر| محمد سعیدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی اظهار داشت: پس از برجام ۹۰‌درصد کشتی‌های این شرکت با پرچم جمهوری اسلامی ایران و ۱۰‌درصد نیز تحت پرچم سایر کشورها تردد می‌کنند. او تعداد ناوگان کشتیرانی را ۱۵۰ فروند شناور و ظرفیت کانتینری این ناوگان را ۱۰۰‌هزار TEU عنوان کرد، ادامه داد: برای اولین‌بار در تاریخ پنجاه ساله صنعت دریانوردی ایران، از فروردین امسال شناورهای بالای ۱۴۵۰۰ تنی را مدیریت و خدمت‌رسانی کرده و در آینده نزدیک قرار است به ناوگان این شرکت شناورهای جدید اضافه کنیم.

کاهش 89‌درصدی بارش در تهران
 ایسنا|  مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت گفت: با بارش اولین برف‌ سال‌جاری در 17 آذرماه متوسط بارش آذر ماه در محدوده عملکرد استان تهران به 3.5 میلیمتر رسیدکه نسبت به بارندگی 32 میلیمتر‌ سال گذشته و 21.8 میلیمتر متوسط بلندمدت به ترتیب با کاهش 89 و 84‌درصدی مواجه بودیم.

صادرات 2‌میلیارد دلاری خشکبار
ایران که سالانه بيش از ۲ ميليارد دلار خشكبار از ايران به كشورهاي مختلف صادر می‌شود، قرار است که در دی امسال میزان هیأت تجاری از کشورهای مختلف جهان باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته از تاريخ 13 لغایت 16دی‌ماه با حضور ده‌ها شرکت و واحد تولیدی و فرآوری و همچنین شرکت‌های بزرگ صادراتی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. گفتنی است که در کشورمان سالانه حدود دويست‌هزار تن پسته، صد و شصت‌هزار تن كشمش 150هزار تن مغز گردو، يك‌ميليون و 200‌هزار تن خرما، 35 تن انجير، 50‌هزار تن بادام درختي، 330تن لوبيا، 90‌هزار تن عدس، 300‌هزار تن نخود و 270 تن زعفران توليد مي‌شود.

۵۲۸۴۴ دستگاه خودرو وارد شد
ایسنا|  در 8ماهه امسال بیش از ۵۲‌هزار خودرو وارد ایران شده که ارزش آن به یک‌میلیارد و ۴۱۲‌میلیون و ۸۴‌هزار و ۳۴۷ دلار می‌رسد. در این مدت ۳۶‌هزار و ۹۱۲ خودروی سواری از امارات متحده عربی به ایران وارد شده که البته بخشی از این تعداد خودرو نیز، خودروهای وارداتی چینی است. از سوی دیگر، به‌طور مستقیم از چین تنها ۲۱۷۰ دستگاه خودرو به ایران وارد شده است.

كارخانه بزرگ فولاد خوزستان با حضور معاون اول  افتتاح می شود
معاون اول رييس جمهور به منظور افتتاح چند طرح عمراني و صنعتي امروز  (دوشنبه) به استان خوزستان سفر خواهد كرد.دكتر اسحاق جهانگيري در اين سفر دو روزه علاوه بر بازديد از كانون ريزگردها و احياي اراضي 550 هزار هكتاري در استان،‌ در مراسم افتتاح كارخانه هاي فولاد شادگان و فولاد كاوه اروند كنار شركت مي كند.  در این سفر معاون اول رييس جمهور كارخانه آلومينيوم كاوه مسجد سليمان افتتاح و عمليات اجرايي مجموعه پتروپالايش بختياري آغاز خواهد شد.


تعداد بازدید :  378