شماره ۱۲۹۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

 یک عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:
بودجه جدا به کرمانشاه بدهید
ایسنا| یک عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در واکنش به تهیه طرحی برای کاهش میزان از یارانه‌های نقدی جهت تخصیص مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت که مردم کرمانشاه گدا نیستند که بخواهند از یارانه مردم کم کرده و آنها را به زلزله‌زدگان بدهند، این توهین به مردم کرمانشاه است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با استناد به اصل 20 قانون اساسی در اخطاری در جلسه علنی دیروز مجلس،‌ گفت: براساس این اصل، حمایت قانونی از همه مردم از وظایف دولت است. در زلزله کرمانشاه ملت سنگ تمام گذاشتند اما برخی از دولتی‌ها و مسئولان تنها قول داده و عمل نکردند. وی افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور است. اگر در قالب بودجه و نه حرف مشکلاتش حل نشود بدانید که نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل به نارضایتی امنیتی می‌شود، این موضوع را به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گویم. نماینده اسلام‌آباد غرب با اشاره به بروز برف و باران در مناطق زلزله‌زده، گفت: دو شب گذشته 37 چادر مردم را باد به دلیل برف و باران برد و رئیس بنیاد مسکن 48 ساعت است که موبایل جواب نمی‌دهد پس در چنین شرایطی این چه کاری است که آقایان با این طرح می‌خواهند انجام دهند؟ ما گدا نیستیم و فقط حق قانونی خودمان را می‌خواهیم.

مسعود پزشکیان:
هر روز از پشت تریبون صداوسیما به یکدیگر فحش می‌دهیم
ایلنا| نماینده مردم تبریز با تأکید بر این‌که فریاد زدن در شأن مجلس نیست، گفت: برون‌داد کار ما در کشور جالب نیست ما باید با یکدیگر وحدت کنیم. باید گروهی در کشور جمع شود و اختلافات داخلی‌مان را حل کند. مسعود پزشکیان در جریان نشست علنی دیروز مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده در جریان یکی از جلسات علنی پیشین مجلس اعلام کرد: چندی پیش که بنده در جلسه علنی حضور نداشتم برادر عزیزمان آقای کوهکن مباحثی را مطرح کرد و گفتند که بنده به ایشان بی‌احترامی کرده و گفته‌ام که از صحن بیرون برود. بنده تصاویر آن مذاکرات را مجدد بازبینی کردم و لازم است تأکید کنم که چنین مسأله‌ای را مبنی بر این‌که ایشان باید جلسه را ترک کنند، مطرح نکرده بودم. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید به ید واحده تبدیل شویم، اعلام کرد: ما هر روز از پشت تریبون از صداوسیما و این‌جا و آن‌جا به یکدیگر فحش می‌دهیم. این کار به توصیه امیرالمومنین غلط است و نباید انجام شود.

نقوی‌حسینی خبر داد:
تداوم خرید غیبت سربازی در‌ سال ۹۷
خانه ملت| نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: براساس بودجه ‌سال ۹۷ تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸‌سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.  سیدحسین نقوی‌حسینی در رابطه با بند ب تبصره 11 لایحه بودجه 1397 مبنی بر پرداخت جریمه غیبت سربازی گفت: در این بند آمده است تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 8‌سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.  نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که تصمیمات پیرامون سربازی باید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود، گفت: چون براساس شئونات ستاد کل و درنهایت فرماندهی کل قوا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.  

دادستان تهران اعلام کرد:
بازداشت 42 متهم در پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان
میزان|  دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به بازداشت ۴۲ متهم در پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان از وصول‌ هزار‌ میلیارد تومان از معوقات بانک سرمایه خبر داد.  عباس جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه شورای معاونان دادسرای تهران با اشاره به اظهار یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون معوقات بانکی اظهار کرد: عده‌ای گفته‌اند در دوران احمدی‌نژاد فهرستی از بدهکاران بانکی به قوه قضائیه ارایه شد که تاکنون اقدام نشده است. همچنین نماینده دیگری به تعبیر خود افشاگری کرده و اسامی 20 نفر از بدهکاران بانکی را اعلام کرده که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته است. جعفری‌دولت‌آبادی در توضیح پیرامون آخرین وضع پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، تعداد متهمانی که مورد تحقیق قرار گرفته‌اند را 80 نفر و تعداد افراد بازداشتی را 42 نفر اعلام كرد که تعدادی از آنها با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند. وی در بی‌مبنا خواندن اظهارات عده‌ای پیرامون پرونده بانک سرمایه و فهرست 20 نفره متهمان این پرونده افزود: اولاً فهرست مذکور مشتمل بر اسامی 31 نفر است؛ ثانیاً 10 نفر از این افراد و متهمان مرتبط با پرونده بانک سرمایه در بازداشت به سر می‌برند؛ و ثالثاً طی چند ‌سال اخیر چندین‌بار مدیران بانک سرمایه عوض شده‌اند و مدیران این بانک هنوز هم همکاری لازم را در این زمینه با دادستانی ندارند و تاکنون دو بار با بدهکاران بانک سرمایه جلسه تشکیل شد و تأکید گردیده در صورت عدم پرداخت بدهی‌ها، بانک مکلف به اقدام از طریق مجاری ذی‌ربط خواهد بود.  


تعداد بازدید :  363