شماره ۱۲۹۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
انتقال اجساد کوهنوردان به مشهد

ایسنا| معاون دادستان مشهد از انتقال اجساد کوهنوردان به مشهد پس از یافتن آخرین کوهنورد مفقودی در حادثه اشترانکوه خبر داد.
قاضی محمد بخشی‌ محبی درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته در رابطه با کوهنوردان کشته‌شده در حادثه اشترانکوه اظهار کرد: بعد از مکاتبه با دادستان خرم‌آباد و با توجه به دغدغه سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده مرحومان، با بازپرس پرونده تماس داشتیم. ایشان هم دغدغه‌ها و موضوعات خاص خود را نسبت به پرونده داشتند. با توجه به شرایط جوی منطقه، قرار بر این شد که کار تحقیق و تفحص در منطقه صورت گیرد تا آخرین کوهنورد مفقودی را پیدا و شناسایی کنند تا بعد از آن نسبت به انتقال اجساد به مشهد مقدس اقدامات لازم صورت گیرد.
وی افزود: باید پزشکی قانونی هم در این زمینه نظرات خود را اعلام کند. اعلام آمادگی کردیم تا درصورت انتقال اجساد به مشهد موارد مرتبط با پزشکی قانونی را در این‌جا انجام دهیم، اما یکی از اجساد هنوز پیدا نشده و باید کار تحقیق و تفحص به صورت کامل انجام گیرد و اجساد به صورت کامل به مشهد منتقل شوند.
بخشی‌ محبی تصریح کرد: مدیریت بحران، کامیون سردخانه‌داری را به منطقه اعزام کرده ‌است تا برای تحویل اجساد اقدامات لازم انجام شود. این کامیون روز دوشنبه به محل خواهد رسید و قرار بر این شد تا آن زمان توسط بازپرس محترم، دستور قضائی در تسریع اقدامات اولیه در مورد پزشکی قانونی صورت گیرد و بعد از آن تا ظهر دوشنبه تحویل اجساد انجام شود تا بتوانیم برای ادامه مراحل قانونی و قضائی اجساد را به مشهد منتقل کنیم.
این درحالی است که جست‌وجو برای یافتن آخرین قربانی حادثه اشترانکوه لرستان، بعدازظهر روز یکشنبه متوقف شد. کار جست‌وجو برای یافتن آخرین جانباخته حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات اشترانکوه به علت برودت هوا پایان یافت. با وجود تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی، متاسفانه موفق به یافتن پیکر مرحوم سیدعلی حسینی نشدند و گروه‌های امدادی از صبح روز دوشنبه عملیات جست‌وجو را از سر خواهند گرفت. تاکنون اجساد 8 قربانی این حادثه کشف و شناسایی شده که پس از طی مراحل قانونی، به مشهد انتقال داده خواهند شد.


تعداد بازدید :  642