شماره ۱۲۹۱ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با اعضای مجامع دانشجویی و جوانان هلال:
سازمان جوانان قدرت جذب تمامی سلیقه‌ها را دارد
کانون‌های جوانان هلال باید محلی برای کارآفرینی و اشتغالزایی باشد رئیس سازمان جوانان: جوانان در برنامه‌ریزی‌های جمعیت مشارکت داشتند

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با اعضای مجامع دانشجویی و جوانان هلال‌احمر با تأکید بر این‌که این کانون‌ها باید محلی برای کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان باشد، افزود: سازمان جوانان هلال‌احمر تنها سازمانی است که با افت و خیزهای 70ساله و با تجارب بسیار زیاد در حوزه جوانان درحال فعالیت است و می‌تواند تمامی سلیقه‌ها را به خود جذب کند، بنابراین باید قدر این کار و مسئولیت را بدانیم و در گسترش آن بکوشیم. دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با اعضای مجامع دانشجویی و جوانان هلال‌احمر با تأکید بر این‌که پیگیری، جدیت، مسئولیت‌پذیری و انگیزه از ویژگی‌های بارز دوران جوانی است، افزود: افتخار می‌کنم در مجموعه‌ای خدمت می‌کنم که بخش زیادی از فعالیت‌های آن توسط نیروهای جوان انجام می‌شود. وی با اشاره به خدمات شایسته و درخور توجه گروه‌های سحر سازمان جوانان در زلزله کرمانشاه افزود: فعالیت این گروه‌ها به‌قدری خوب و جذاب بود که همه گروه‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده بود و جا دارد از همه کسانی که در این طرح شرکت کردند، تشکر کنم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که برگزاری جلسات مستمر و برنامه‌ریزی‌شده با جوانان می‌تواند راهگشای مشکلات جمعیت باشد، افزود: ما به انتقادات صریح و سازنده و پیشنهادهای راهگشای جوانان هلال‌احمری نیاز داریم، چرا که برخی مشکلات را باید با فکر و توان داخلی و در درون جمعیت حل کنیم. دکتر پیوندی با اشاره به ظرفیت عظیم و توان بالقوه موجود در دانشگاه‌ها افزود: بسیاری از دانشجویان با توجه به دیدگاه‌ها و سلایق متفاوت ممکن است تمایلی به حضور در تشکل‌ها نداشته باشند که در این بین عضویت در کانون‌های هلال‌احمر به‌عنوان یک تشکل غیرسیاسی و غیرسلیقه‌ای گزینه‌ای بسیار مناسب است. وی با تأکید بر این‌که کانون‌های هلال‌احمر می‌تواند دانشجویان را با هر تفکری زیر یک پرچم واحد گرد هم بیاورد و توان و ظرفیت‌های جوانان را به سمت اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه حرکت دهد، افزود: از این رو کانون‌های دانشجویی در ارایه خدمات و برنامه‌ها باید به‌قدری غنی و پربار باشد که جوانان عضو این کانون‌ها احساس کنند که در این تشکل به آنها و فکر و توانشان بها داده می‌شود و می‌توانند ثمربخش باشند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که کانون‌های جوانان هلال‌احمر باید محلی برای کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان باشد، افزود: سازمان جوانان هلال‌احمر تنها سازمانی است که با افت و خیزهای 70ساله و با تجارب بسیار زیاد در حوزه جوانان درحال فعالیت است که می‌تواند تمامی سلیقه‌ها را به خود جذب کند و بنابراین باید قدر این کار و مسئولیت را بدانیم و در گسترش آن بکوشیم. وی با تأکید بر این‌که سازمان جوانان می‌تواند حلقه اتصال میان معاونت علمی‌فناوری ریاست‌جمهوری و جوانان خلاق باشد، افزود: یعنی در مرحله اول بستر و شرایط جذب جوانان فعال و توانمند را فراهم کنیم و بعد خودمان بتوانیم آنها را به‌عنوان نیروهای غنی به معاونت فناوری معرفی کنیم. دکتر پیوندی با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر از جنس مردم است و برای مردم فعالیت می‌کند، بنابراین باید در بین مردم بیشتر حضور داشته باشیم، افزود: اگر کار برای مردم و خدا باشد، در هیچ شرایطی گم نمی‌شود و از بین نمی‌رود اما باید کارهایی را هم که انجام می‌دهیم درخصوص آن توضیح دهیم و اطلاع‌رسانی کنیم.
سهمیه استخدامی در جمعیت
برای جوانان در نظر گرفته شود
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در این دیدار در سخنانی ضمن تشکر از دکتر پیوندی بابت برگزاری این جلسه، هدف اصلی از تشکیل مجامع را مشارکت بیشتر جوانان در تصمیم‌گیری‌ها بیان کرد و گفت: در برنامه‌های سازمان با استفاده از مشارکت و استفاده از ایده‌ها و خلاقیت موثر این جوانان، کارها با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتر انجام می‌شد. دکتر مسعود حبیبی شاخص‌ترین مشارکت مجامع در تصمیم‌گیری‌های جوانان برای آینده جمعیت را همکاری در تدوین سند چشم‌انداز برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر برشمرد و گفت: جوانان با حضور در این جلسات، نظرات خود را در کارگاه‌ها بیان کردند و امیدوارم نتیجه خوبی از این همفکری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را در سال‌های آینده شاهد باشیم. وی در پایان با اشاره به این‌که در چندین‌سال گذشته در بحث استخدام جمعیت، بیشتر جذب از امدادگران بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با عنایت ویژه جنابعالی در بحث استخدام‌های آتی جمعیت سهمیه جذبی مخصوصی نیز در بین جوانان در نظر گرفته شود تا ضمن ایجاد انگیزه بیشتر در بین اعضا، بدنه قوی‌تر و فعال‌تری در این سازمان داشته باشیم.
یادآور می‌شود در ابتدای این جلسه نمایندگان منتخب مجامع دانشجویی و جوانان هلال‌احمر نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و طبق دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر مقرر شد جلسات مدون و مستمری با دستور کار مشخص برای هم‌اندیشی با جوانان هلال‌احمر برگزار شود.

 


تعداد بازدید :  351