شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
فرهنگ احترام به آسیب دیدگان اجتماعی

علی نصیری مشاور جوانان استاندار ی گلستان

افرادی که در اوج سختی‌ها و مرارت‌ها خود را بالا کشیدند و امروز مروج شعار «جسم پاک، روح پاک و زمین پاک» هستند به واقع الگوی جامعه‌اند. فضای جنگل النگ‌دره گرگان نشان داد که اعضای انجمن «رفتگران طبیعت» و موسسه «طلوع بی‌نشان‌ها» چقدر تلاش کرده‌اند. آنها با انگیزه و انسجام در راستای پاک‌سازی طبیعت گام بر داشتند و همگرایی را به نمایش گذاشتند.
 فارغ از هرگونه بازی زبانی، من از بودن در بین‌شان انرژی گرفتم و خودم را در کنار آنها دیدم. بچه‌ها برای بقیه افراد جامعه یک الگو هستند و امیدوارم همچنان پاک بمانند، این پاکی را به دیگران هم هدیه دهند و این روند همین‌طور تسری پیدا کند. گلستان زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارد اما حضور دوستان و یکدلی و همگرایی آنها جذابیت بیشتری داشت. این بچه‌ها می‌توانند به حرکت زیبای‌شان تداوم بخشند و آن را به همه شهرهای ایران بکشانند.
 آنها حالا به همت دوستان خود از منجلاب اعتیاد رهایی پیدا کرده‌اند و زمینه‌ساز اتفاقات مثبت شده‌اند؛ اتفاقات مثبتی مثل فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، همگرایی، نظم و پاکی. باید فرهنگ احترام به آسیب‌دیدگان اجتماعی بین مردم ما پخش و نهادینه شود. این فرهنگ می‌تواند در همه جای ایران ادامه پیدا کند که با آسیب‌دیدگان اجتماعی برخورد مناسبی شود. آنها با آن‌که در گذشته مشکلات بسیاری داشته‌اند اما حالا حامل پیام‌های بسیار نیکی هستند و من از بودن در کنار آنها درس‌های زیادی فراگرفتم.

 


تعداد بازدید :  219