شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
درباره شب اول دور چهارم گروهی لیگ قهرمانان
باز هم تو، رئال!

شهروند| صدمین بازی پیرلو در لیگ قهرمانان اروپا با دومین گل او در 2 بازی اخیر یوونتوس توأم شد تا بانوی پیر در مصاف المپیاکوس 3 امتیاز شیرین کسب کند. در جایی دیگر در شب رسيدن كاسياس به ركورد 134 بازي در ليگ قهرمانان 7 تغییر راجرز، سرمربی لیورپول نسبت به بازی قبلی تیمش، دفاع خوب قرمزهای آنفیلد و پیروزی دشوار اما توأم با صعود رئال‌مادرید را در پی داشت. آرسنال، به یاد فینال دراماتیک فصل 2005-2004 لیگ قهرمانان، برتری 3 بر صفر بازی با اندرلشت را از دست داد تا پل مرسون، فوتبالیست سابق و مفسر شبکه پخش‌کننده این بازی، 11 بار از کلمه «نادانی» استفاده کند! دورتموند هم با غلبه برگالاتاسرای، دست در دست رئال‌مادرید به‌عنوان اولین تیم‌های صاحب همه امتیازهای ممکن 4 بازی اول مرحله گروهی به دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان راه یافت.
بازی، نه تاکتیک!
به قول «سید لاو» فوتبال‌نویس برجسته اسپانیایی این بازی تیم راجرز بود که رئال‌مادرید را متعجب نکرد، نه تاکتیک‌های سرمربی اهل ایرلندشمالی. مورینیو هم برای یکی از معدود دفعات به راجرز تاخته و اعلام کرده او هرگز مقابل تیم‌های بزرگ، بازیکنان ذخیره خود را به میدان نمی‌فرستد. پاسخ راجرز به این انتقادات، این جمله‌اش در پاسخ به انتقادهای گری لینکر، فوتبالیست دیروز و مفسر امروز بود: «گری، تو هرگز مربی نبودی و به همین دلیل انتقاد می‌کنی که چرا 7 بازیکن تیم بازی قبل را بیرون گذاشتی!» به عقیده خبرنگار دیلی‌میل در برنابئو، ارنج راجرز نشان داد لیورپول بعد از 4 بازی هنوز راه و رسم رقابت در بالاترین سطح رقابت‌های اروپایی را نیاموخته است.
نکات آماری
  بنزما در چهارمین بازی این فصلش در لیگ قهرمانان، پنجمین گل خود را زد و برای اولین‌بار از مارس 2011 در 4 بازی متوالی این رقابت‌ها دروازه رقبا را گشود./ * مجموع شوت‌های داخل چارچوب رئال (9) بیش از مجموع شوت‌های لیورپول (4) در این بازی بود./ * مجموع بازی‌های نفرات نیمکت‌نشین لیورپول بیش از مجموع بازی‌های 11 بازیکن ثابت این تیم در لیگ قهرمانان بود!/ * لیورپول برای اولین بار از سپتامبر 2006 در 3 بازی متوالی لیگ قهرمانان گل نزد.
فرار یووه و اندرلشت
در شبی که پیرلو پس از مالدینی به دومین ایتالیایی دارای سابقه 100 بازی در لیگ قهرمانان تبدیل شد، بوفون با 3 دفع توپ، بهترین عملکردش در این زمینه در بازی‌های خانگی 2 فصل اخیر حضور یووه در لیگ قهرمانان را رقم زد و کیلینی با دقت 94.3‌درصدی در ارسال پاس، با دقت‌ترین بازیکن بانوی پیر نام گرفت. مجموع این عوامل یعنی برتری 3 بر 2 یوونتوس بر المپیاکوس! آرسنال می‌رفت با پانصدمین گل دوران حضورش در ورزشگاه امارات و یازدهمین گل سانچس در 13 بازی اخیرش، اندرلشت را گلباران کند اما حریف بلژیکی هر 3 گل خورده را جبران کرد. دورتموند 4 بر یک گالاتاسرای را برد. مارکو رویس با نقش‌آفرینی در 5 گل 3 بازی اخیر دورتموند، نقش زیادی در این موفقیت داشت.
سایر نتایج
گروه اول: مالمو صفر - آتلتیکو مادرید 2/ گروه دوم: بازل 4- لودوگورتز صفر/ گروه سوم: زنیت یک – لورکوزن 2، بنفیکا یک - موناکو صفر


تعداد بازدید :  221