شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
آژیر خطر به داد مرد طلافروش رسید

شهروند| به صدا درآمدن آژیر مغازه طلافروشی باعث دستگيري سارق نقابدار توسط پلیس شد. مرد سارق وقتی وارد طلافروشی شد تا نقشه سرقتش را انجام دهد تصورش را هم نمی‌کرد با به صدا درآمدن آژیر خطر، پلیس بلافاصله او را دستگیر کند.
ماجرا از آنجایی آغاز شد که چند روز پیش وقتی آژیر خطر یکی از طلافروشی‌های شهر آبسرد در دماوند که متصل به پلیس 110 بود به صدا درآمد ماموران انتظامی بلافاصله راهی محل حادثه شدند تا پیگیر ماجرا شوند.
سرهنگ نيکجو جانشين انتظامي فرماندهي انتظامي ويژه شرق استان تهران در تشريح جزیيات اين خبر گفت: وقتی ماموران نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند متوجه شدند سارق جوانی با در دست داشتن یک اسلحه کمری قصد سرقت از طلافروشی را دارد. ماموران بلافاصله برای دستگیری و خلع سلاح سارق جوان دست به کار شدند.
وی در ادامه گفت: سارق جوان پا به فرار گذاشت اما ماموران نیروی انتظامی توانستند در يک عمليات ضربتي و تعقيب و گريز کوتاه سارق جوان را دستگیر کنند. در همان لحظات ابتدایی دستگیری ماموران با بررسی اسلحه کشف‌شده متوجه شدند سلاح کمري قلابي بوده و سارق جوان قصد داشته با این اسلحه قلابی صاحب طلافروشی را بترساند.
نیکجو در ادامه تصريح کرد: سارق جوان پس از دستگیری به پاسگاه انتظامی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی که هیچ راهی جز اعتراف نداشت درباره انگیزه خود به ماموران گفت:  به خاطر بدهی مالی زیادی که داشتم از مدت‌ها پیش به فکر سرقت از یک طلافروشی بودم تا این‌که امروز نقشه‌ای را که از مدت‌ها قبل کشیده بودم اجرا کردم. من برای این سرقت فکر همه جا را کرده بودم به جز آژیر خطر مغازه طلافروشی.
در پايان جانشين فرماندهي انتظامي ويژه شرق استان تهران به مغازه‌داران توصيه کرد فروشندگان محل کسب خود را به آژيرهاي خطر متصل به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 دوربين‌هاي مدار بسته مجهز کنند.


تعداد بازدید :  198