شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
ذره‌بين

زنان مطلقه طعمه پسر کلاهبردار بودند
شهروند| مرد تبهکار که سناریوی کلاهبرداری از 8 زن مطلقه را کلید زده بود در بن‌بست پلیسی گرفتار شد. این مرد طعمه‌های خود را از میان زنان انتخاب می‌کرد که به‌تازگی طلاق گرفته بودند و با وعده ازدواج آنها را فریب می‌داد. او در مدت کوتاهی یک‌میلیارد و 500‌میلیارد ریال به جیب زد.
زنی 41ساله با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی از کلاهبرداری 30‌میلیون‌تومانی مردی به نام «علیرضا » اطلاع داد که با وعده ازدواج وی را فریب داده بود.
این مرد کلاهبردار با شناسایی زنان مطلقه که از تمکن مالی خوبی برخوردار بودند، با وعده ازدواج و معرفی خود به‌عنوان مردی موجه و دارای شغلی مناسب ارتباط برقرار کرده و از آنان با شگرد‌های مجرمانه کلاهبرداری می‌کرد. با دریافت مشخصات این مرد جوان اقدامات اطلاعاتی و پلیسی برای شناسایی و دستگیری او در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مرد کلاهبردار به نام مهدی 31ساله، او را در یکی از مناطق مسکونی شهر ساری دستگیر کردند. متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما با توجه به شواهد موجود لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری دیگر از زنان مطلقه اعتراف کرد.

دستگيري کلاهبردار 70ميلياردي در خواف
مردی كه بيش از 70ميليارد ريال از شهروندان كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد.
در پي كسب اخبار و اطلاعاتي مبني بر اينکه فردي با اجاره كردن زمين‌هاي معدني شهرستان خواف و ساير شهر‌ها و فروش آن به صورت ملکي به ديگران بيش از 7ميلياردتومان كلاهبرداري كرده است، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي شهرستان خواف قرار گرفت.
ماموران پليس آگاهي شهرستان با انجام يکسري اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق شدند اين كلاهبردار 35ساله را دستگير كنند.
در تحقيقات و بازجويي‌هاي فني و پليسي، متهم ابتدا هرگونه كلاهبرداري از مالباختگان را منكر شد اما در برابر شواهد و ادله موجود به كلاهبرداري 7ميلياردتوماني با سوءاستفاده از سادگي افراد و استفاده از اسناد جعلي از طريق فروش زمين‌هاي معدني اعتراف كرد.
این مرد جوان که اقدامات مشابهي را نيز در بندرعباس انجام داده است، شاكيان زيادي دارد. او جهت بررسي پرونده به بندر عباس اعزام شد.
 فرمانده انتظامي شهرستان خواف با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد شهروندان سعي کنند از طريق مراجع قانوني خرید و فروش‌های خود را انجام دهند و به هيچ وجه فريب چهره به ظاهر موجه اين افراد را نخورند.

در ارتفاعات اصفهان صورت گرفت
پلیس گروه کوهنوردان را نجات داد
يك گروه كوهنوردي اعزامي از شهركرد كه در كوه‌هاي اصفهان گرفتار برف شده بودند با تلاش ماموران پلیس نجات يافتند.
در پي تماس تلفني با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر گرفتار شدن يك گروه كوهنوردي در برف و يخبندان يكي از كوه‌هاي شهرستان سميرم بلافاصله اكيپي از ماموران پاسگاه انتظامي چهارراه به همراه نيروهاي مردمي به محل اعزام شدند.
ماموران پس از چندساعت جست‌وجو در تاريكي شب اعضاي گروه كوهنوردي گرفتار در كوهستان را شناسايي  کردند و نجات دادند.
سرهنگ «محمد‌هادي صادقي» فرمانده انتظامي شهرستان سميرم گفت: اين گروه كوهنوردي كه در قالب دو دستگاه ميني‌بوس از استان چهارمحال‌وبختياري عزيمت كرده بودند در منطقه تفريحگاهي تخت‌سليمان روستاي آب ملخ به علت ريزش شديد برف و باران هر دو خودروي آنها در گل فرو رفته و قادر به ادامه مسير نبودند.
وي افزود:  از زمان اعلام موضوع ماموران پاسگاه انتظامي چهارراه به كمك اهالي محل و با استفاده از يك تراكتور به امدادرساني گروه كوهنوردي شتافتند و سرانجام پس از چندين ساعت جست‌وجو در تاريكي شب اعضاي گروه را در يكي از جاده‌هاي كوهستاني و صعب‌العبور شناسايي كرده و آنها را نجات دادند.
اين مقام انتظامي با بيان اين‌كه تمامي اعضاي گروه در سلامتي كامل به‌سر مي‌برند، اظهار داشت: كوهنوردان در مسجد روستاي آب ملخ اسكان داده شدند و مراحل امدادرساني و خدماتي براي آنان انجام شد.

 


تعداد بازدید :  236