شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
گذشت یک مادر از قصاص قاتل فرزندش

شهروند| مادر تنکابنی به عشق شهدای گمنام از قصاص قاتل فرزندش گذشت.
سه‌سال پیش زن جوانی در پی یک اختلاف خانوادگی و بر اثر مشاجره لفظی توسط همسرش به قتل رسید.  شوهر قاتل  خود را به کلانتری شهر تنکابن معرفی کرد و پرده از جزییات این جنایت برداشت.
پرونده پس از تکمیل جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی ارجاع داده شد. قاضی دادگاه با  بررسی مدارک و تحقیق از شواهد و همچنین به استناد اعتراف متهم نسبت به قتل همسرش و نیز بنا بر اصرار اولیای دم مبنی بر قصاص متهم، حکم به اعدام وی صادر کرد.
پس از ۳‌سال از وقوع قتل و با نزدیک شدن به زمان اجرای حکم اعدام، جمعی از نزدیکان متهم، مدتی پیش ضمن ملاقات با فرمانده سپاه تنکابن و شرح واقعه، از وی تقاضا کردند تا اولیای دم را نسبت به عفو و صرف نظر از اجرای حکم قصاص متقاعد سازند.
فرمانده سپاه تنکابن صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، گفت: با اطلاع از چگونگی ماجرا و پس از تحقیق و بررسی پیشینه رفتاری و سوابق اخلاقی فرد متهم، بر حسن شهرت و رفتار وی در بین شهروندان اطمینان کامل پیدا کردیم و در راستای عمل به دستورات الهی و پیروی از سیره نبوی مبنی بر نجات یک انسان «مسلمان» نجات یک جامعه «مسلمین» است، در این مسیر گام برداشتیم.  سرهنگ حسین محمدرضایی در ادامه افزود:  با توکل به خداوند متعال جهت دیدار با اولیای دم  به خانه آنها رفتیم. پدر مقتول به محض اطلاع از نیتمان، آمادگی خود مبنی بر رضایت و گذشت از حکم اعدام را اعلام کرد، اما این پایان کار نبود، پافشاری و اصرار مادر نسبت به اجرای حکم اعدام قاتل فرزندش و آن هم در موعد مقرر ما را نسبت به پایان خوش این ماجرا ناامید ساخت.  فرمانده سپاه تنکابن اظهار داشت: ورود شهدای گمنام به تنکابن سبب شد تا از مقام و جایگاه رفیع این عزیزان در پیشگاه خداوند متعال کمک بخواهیم و بار دیگر جهت گفت‌وگو با اولیای دم ملاقات کنیم.  وی گفت: در آخرین دیدار با مادری که داغدار فرزندش بود، او را به آبروی شهدای گمنام شهرمان قسم دادم و در ادامه گزیده‌ای از مصیبت حضرت زینب(س) در غم از دست دادن برادرانی چون حضرت ابا عبدالله(ع) و حضرت قمر بنی‌هاشم را بازگو کردم.  درحالی‌که هق‌هق گریه امان صحبت کردن را از این مادر داغ‌دیده گرفته بود، زیر لب و آهسته گفت: «بخشیدم... عفو کردم...» و سپس صدای الله‌اکبر و گلواژه صلوات و ذکر یاحسین(ع) و یا ابالفضل حاضران و اطرافیان حال و هوای وصف‌ناشدنی به خانه اولیای دم بخشید.


تعداد بازدید :  227