شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
روی میز خبر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: پیگیر وضعیت بوستان‌های مادر و ولایت هستیم
شهروند| رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، از تشدید برخوردها با متخلفان حوزه محیط‌زیست خبر داد و گفت: قلع‌وقمع زمین‌های شهری و روستایی تصرف‌شده در دستورکار سازمان قرار داشته و اکنون موضوع تغییر کاربری بوستان مادر و ولایت در شورایعالی شهرسازی و معماری درحال پیگیری است. معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خانه ملت، از تشدید برخوردها با متخلفان حوزه محیط‌زیست گفت: قلع‌وقمع اراضی تصرف‌شده از سوی سودجویان با همکاری قوه قضائیه در دستورکار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.ابتکار با یادآوری دستور اخیر سازمان حفاظت محیط‌زیست برای اجرای حکم 40 پرونده مربوط به قلع‌وقمع اراضی تصرف‌شده در سطح تهران که در‌ سال 88 صادر شده اما اجرایی نشده است، افزود: با توجه به این‌که این احکام تاکنون اجرایی نشده سازمان محیط‌زیست برای اجرای آن حکم قطعی صادر کرده تا احکام‌ سال 88 عملیاتی شود. او با بیان این‌که احکام مربوط به قلع‌وقمع اراضی تصرف‌شده در تهران از‌ سال 88 صادر شده بود، تصریح کرد: مخفی کردن این احکام از سوی یکی از کارمندان سابق این سازمان علت اجرایی‌نشدن آنها بوده است.ابتکار با یادآوری وضع بوستان مادر گفت: پرونده‌ این بوستان از سوی وزارت راه و شهرسازی به قوه قضائیه ارجاع شده و این موضوع نیز درحال پیگیری است.رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: ما در شورایعالی معماری و شهرسازی پیگیر وضع بوستان مادر و بوستان ولایت هستیم.

رئیس سازمان حج‌وزیارت:  بدون ویزا به مرزهای ایران و عراق نروید
 رئیس سازمان حج‌وزیارت با بیان این‌که زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی به امید دریافت ویزا به مرزها مراجعه نکنند، گفت:  وعده‌هایی که از سوی کشور عراق برای دادن ویزا در مرزها عنوان می‌شود تنها باعث سردرگمی زائران شده در صورتی که متقاضیان می‌توانند از روز شنبه برای راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کنند.
سعید اوحدی به فارس گفت:  ستاد دایمی اربعین حسینی از شنبه در سازمان حج‌وزیارت تشکیل می‌شود و براساس برنامه نرم‌افزاری که در اختیار تمام کارگزاری‌ها قرار می‌گیرد متقاضیان می‌توانند از روز شنبه برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کنند. او ادامه داد: متقاضیان در صورت ثبت‌نام از خدمات پزشکی رایگان و بیمه برخوردار خواهند شد و زمان خروج آنها از مرز توسط کارگزاری‌ها به افراد اعلام می‌شود تا در مرزها شاهد تجمع زائران نباشیم.
رئیس سازمان حج‌وزیارت افزود: اسکان این زائران براساس تفاهمنامه‌ای که با راهیان‌نور سازمان بسیج مستضعفان منعقد شده است در مرزها انجام می‌شود. او به موضوع صدور ویزا از سوی کشور عراق اشاره کرد و گفت:  به تمام زائران توصیه می‌کنیم بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه نکنند چراکه در این ایام، دلال‌ها از فرصت استفاده می‌کنند و ممکن است در مرزها وعده گرفتن ویزا به آنها داده شود که احتمال گمشدن پاسپورت‌ها در این صورت بیشتر است و از سوی دیگر ویزایی که از طرف دولت عراق صادر می‌شود با نام ویزای اضطراری 82دلار هزینه دارد اما در کشور، زائران می‌توانند به راحتی با پرداخت 40دلار ویزای خود را دریافت کنند.
اوحدی درخصوص ثبت‌نام متقاضیان اعزام به عمره مفرده نیز گفت:  از امروز مرحله ثبت تقاضا برای اعزام به عمره مفرده آغاز شده است و تا این لحظه 1500 گروه برای اعزام ثبت‌نام کرده‌اند و افراد تا 10روز فرصت دارند با مراجعه به سایت http: //fakher. haj. ir درخواست خود را ثبت کنند.
او افزود: امسال برای اولین‌بار امکان ثبت‌نام اینترنتی برای زائران عمره مفرده فراهم شده و متقاضیان می‌توانند کارهای ثبت‌نام خود را از منزل انجام دهند. رئیس سازمان حج‌وزیارت همچنین در مورد زمان ثبت‌نام قطعی عمره‌مفرده گفت: ثبت‌نام قطعی عمره مفرده از 20آبان آغاز می‌شود و اعزام‌ها نیز از 10آذر شروع می‌شود که ایام عید نوروز شامل این دوره از اعزام‌ها نمی‌شود.

شمار مبتلایان بیماری ابولا از 10‌هزار نفر گذشت
ایرنا| سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شمار موارد ابتلا به بیماری مهلک ابولا در 8 کشور از 10‌هزار نفر گذشته و شمار تلفات آن نیز به مرز 5‌هزار نفر نزدیک شده است. به گزارش خبرگزاری اسپانیولی «افه»، سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه شنبه خود تأیید کرد: از مجموع 10‌هزار و 141 فرد مبتلا به بیماری ابولا،  4‌هزار و 922 تن جان خود را از دست داده‌اند.این سازمان اعلام کرد: دو کشور آفریقایی نیجریه و سنگال از چنگ ابولا رها شده‌اند و این کشورها از نظر این بیماری، «پاک» اعلام می‌شوند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر، 4‌هزار و 655 بیمار مبتلا به ابولا در لیبریا، 3هزار و 896 نفر در سیرالئون، یکهزار و 553 نفر در گینه، 20نفر در نیجریه، 4نفر در آمریکا و یک نفر در هریک از کشورهای سنگال، اسپانیا و مالی به‌سر می‌برند. دوره زمانی تعیین‌شده برای اعلام پاک بودن هر کشور از بیماری ابولا، 21روز از سوی سازمان جهانی بهداشت تعیین‌شده و با توجه به این‌که طی 42روز گذشته موردی از ابتلای جدید به این بیماری در نیجریه و سنگال پیدا نشده است، این سازمان، آنها را «پاک» معرفی کرد.


تعداد بازدید :  291