شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
فدراسیون وزنه‌برداری از 2 وزارتخانه درخواست کمک کرد
کارشکنی آمریکا در راه قهرمانی تاریخی

شهروند|  حالا دیگر کمتر از یک هفته تا آغاز رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری 2017 باقی مانده و هنوز وضع ملی‌پوشان ایرانی برای شرکت در این رقابت‌ها به دلیل صادر نشدن ویزای آمریکا مشخص نیست.
فدراسیون
درخواست کمک کرد
بعد از این‌که درخواست‌های متعدد فدراسیون وزنه‌برداری ایران از سوی کمیته برگزاری مسابقات، فدراسیون جهانی و سفارت آمریکا بی‌پاسخ ماند، در روزهای اخیر علی مرادی، رئیس فدراسیون کشورمان از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و وزارت امور خارجه درخواست کمک کرده است. طبق آخرین اخبار، وزیر ورزش از وزارت امور خارجه خواسته موضوع صدور روادید وزنه‌برداران ایرانی را از سفارت آمریکا در دوبی
 پیگیری کند.
کارشکنی عجیب برای یک تیم آماده
با این‌که کشور آمریکا به‌عنوان میزبان مسابقات جهانی وظیفه دارد شرایط را برای حضور تیم‌های مختلف تسهیل کند، برخلاف این اصل عمل کرده است. کره‌شمالی هم به دلیل مشکلات ویزایی قید حضور در مسابقات جهانی 2017 را زد. همچنین 9کشور مطرح با نظر فدراسیون جهانی به دلیل دوپینگ محروم هستند و درصورت غیبت ایران، سطح مسابقات جهانی بشدت افت خواهد کرد. از سوی دیگر، تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در بهترین شرایط خود در چند‌سال اخیر به‌سر می‌برد و شانس نخست قهرمانی در جهان به‌شمار می‌رود. محسن بیرانوند، سرمربی تیم‌ملی در این‌باره می‌گوید: «با توجه به این‌که نزدیک به چند ماهی می‌شود تمام وقت، زندگی، آبرو و انرژی‌مان را صرف آماده کردن وزنه‌برداران برای حضور در مسابقات جهانی کرده‌ایم، اعزام نشدن به این مسابقات ضربه بزرگی به ما می‌زند.» باید دید تلاش مسئولان ورزش کشور درنهایت به کجا می‌انجامد. این درحالی است که بلیت 5 آذرماه برای نخستین گروه وزنه‌برداران توسط فدراسیون تهیه شده است  و همه منتظر صدور ویزای آمریکا هستند.


تعداد بازدید :  161