شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
پارس‌جنوبی باخت و صدرنشین ماند
دست بالای سرخابی‌ها مقابل تیم‌های مشهدی

شهروند| هفته دوازدهم لیگ برتر با برگزاری 6 بازی حساس در شهرهای مختلف کشور به پایان رسید که در مهمترین مسابقات سرخابی‌های پایتخت مقابل تیم‌های مشهدی به تساوی بدون گل رسیدند.
استقلال و باز هم بحران عدم گلزنی
تعطیلی لیگ بهترین فرصت برای وینفرد شفر، مربی آلمانی استقلال بود تا بتواند ضمن آشنایی بیشتر با شرایط تیم و و کار کردن روی نقاط ضعف مقدماتی را فراهم کند که دوران ناکامی استقلال با از سرگیری مسابقات به پایان برسد. این اتفاق اما رخ نداد و آبی‌های پایتخت مقابل سیاه‌جامگان انتهای جدولی هم نتوانستند به برتری برسند. استقلال البته روز گذشته موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ سیاه‌جامگان ایجاد کرد و این انتظار وجود داشت که با سه امتیاز به تهران بازگردد منتها بی‌دقتی مهاجمان این تیم و درخشش دروازه‌بان سیاه‌جامگان باعث شد بازی با مساوی بدون گل به پایان برسد. سیاه‌جامگانی‌ها البته از نظر روحی و روانی هم روز گذشته شرایط بسیار بدی داشتند و پلمپ‌شدن دفتر این باشگاه و جا‌ماندن کارت بازیکنان حتی شایعاتی درباره احتمال لغو مسابقه به راه انداخت.
برد خوب کرانچار با سپاهان مقابل تراکتور
سپاهان با زلاتکو کرانچار نتایج خوبی در لیگ برتر تا کنون کسب نکرده بود و خالی‌بودن سکوهای ورزشگاه نقش جهان در بازی حساس خانگی این تیم مقابل تراکتورسازی به خوبی نشانگر اوضاع بحرانی زرد‌پوشان اصفهانی بود. با وجود این، این تیم در بازی مقابل تراکتورسازی با ارایه یک فوتبال خوب توانست با گل‌های ساسان انصاری (8،50) و علی کریمی (84) با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد. تراکتورسازی با یحیی گل‌محمدی هم با این باخت 12 امتیازی ماند و در رده سیزدهم جدول قرار گرفت.
رستگاری ذوب‌آهن و سایپا
ذوب‌آهن فراز و نشیب‌های زیادی در لیگ هفدهم با هدایت امیر قلعه‌نوعی داشته است. این تیم در بازی روز گذشته خود مقابل سپیدرود ابتدا در دقیقه 67 با گل علی حمام پیش افتاد. تیم میزبان البته در دقیقه 76 توسط میثم فردوسی بازی را مساوی کرد اما دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 92 و ثانیه‌های پایانی مسابقه گل پیروزی‌بخش ذوب‌آهن را به ثمر رساند تا این تیم به یک سه امتیازی حیاتی دست پیدا کند. سایپا هم که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی بر خلاف ابتدای فصل کسب نکرده بود، توانست با تک‌گل مهدی ترابی مقابل نفت تهرانی برنده شود که مدت‌هاست در بلاتکلیفی مدیریتی به سر می‌برد.
شگفتی‌ساز لیگ بالاخره باخت
پارس جنوبی جم شگفتی‌ساز و صدرنشین لیگ بالاخره در هفته دوازدهم برای اولین بار باخت طعم شکست را تجربه کرد. شاگردان مهدی تارتار دیروز در ورزشگاه غدیر اهواز میهمان فولاد خوزستان بودند و این مسابقه درنهایت با تک‌گل فرشاد جانفزا در دقیقه 33 به نفع فولاد به پایان رسید. فولاد با هدایت سیروس پورموسوی نتایج خوبی در هفته‌های اخیر گرفته و حالا با 20 امتیاز در بین تیم‌های مدعی لیگ قرار دارد.
مساوی خسته‌کننده
پرسپولیس در روزی که می‌توانست با برتری خانگی مقابل پدیده با یک بازی کمتر به تنهایی صدرنشین لیگ شود، در یک بازی سرد و خسته‌کننده مقابل پدیده تیم چهارم لیگ برتر به تساوی بدون گل رضایت داد. مهمترین اتفاق روز گذشته در ورزشگاه آزادی بیشترشدن اختلافات هواداران پرسپولیس با علیرضا بیرانوند بود. از همان ابتدای ورود به استادیوم و خروج از ورزشگاه علیه این بازیکن شعار سر دادند و خواهان جدایی دروازه‌بان ملی‌پوش از تیم شدند. بیرانوند هم در شرایطی که سایر بازیکنان تیم در کمپین مجازی از هواداران خواسته بودند كه او را ببخشند،‌ در یک صحنه با علامت دست خطاب به هواداران ناراضی اعلام کرد که سکوت کنند تا با این اتفاق جنجال‌ها به اوج خود برسد. دیروز تیم برانکو شادابی همیشگی را در بازی‌های خود نداشت و پدیده هم به خوبی در طو ل 90 دقیقه دفاع کرد و به اين ترتیب سرخپوشان باز هم در ورزشگاه آزادی امتیاز از دست دادند.

 


تعداد بازدید :  172