شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
پارلمان

توصیه‌های رئیس مجلس برای حذف کنکور
شاید اگر مرکز سنجش را منحل کنند، مسأله کنکور حل شود
ایسنا|  علی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران گفت: گسترش دانشگاه‌ها زیاد است و به نظر بنده برخی روی حساب و کتاب هم گسترش پیدا نکرده‌اند، ضمن این‌که روش کنکور هم معضل جدیدی را در کشور ایجاد کرده است لذا باید اختیاراتی به دانشگاه‌ها داده شود تا بتوانند افراد فاضل را انتخاب کنند به‌خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا که آسیبی که در سایر مقاطع ایجاد شده تا قسمت‌های بالاتر نیاید. زمانی تصویب کردیم کنکور برداشته شود اما سازوکار آن در وزارتخانه‌ها سامان نیافت. وی با خنده خطاب به نهاوندیان گفت: شاید اگر آقای نهاوندیان بانی شوند و بروند مرکز سنجش را منحل کنند این مسأله حل شود، تا آنها هستند نمی‌توانند بگذارند این مشکل حل شود. لاریجانی خاطرنشان کرد: به نظر بنده دانشگاه‌ها می‌توانند افراد را از نظر علمی انتخاب کنند و این حرف سنجیده‌ای است و سپس تمرکز بیشتری بر کیفیت کار علمی داشته باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنم با مرکز سنجش و وزارت علوم هم اگر کار شود می‌توان به فرمول عاقلانه‌ای که براساس شرایطی افراد را انتخاب کند دست یافت.
وی در پایان درباره اداره کردن هیأت‌امنایی دانشگاه‌ها، بیان کرد: به نظر بنده اگر کارها متمرکز انجام شود و قوه ابتکار دانشگاه‌ها از بین نرود درست است لذا توصیه می‌کنم متناسب با اختیارات هیأت‌امنا از ظرفیت‌ها استفاده و براساس شرایط هم تصمیم‌گیری شود.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:
پرونده دانشجویان بورسیه بسته شد
تسنیم| عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه دیروز این کمیسیون به تشریح آخرین روند پیگیری پرونده‌های بورسیه دانشجویی پرداخت. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: آقای غلامی با تکذیب اعداد و رقم‌هایی که از تعداد افراد بورسیه توسط برخی آمارسازها مطرح می‌شد اعلام کرد که تعداد کل افرادی که به دلیل مشکل بورسیه از تحصیل محروم شده بودند تنها 21 نفر بوده است.
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به روند ثبت نام دیگر دانشجویان بورسیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: از تعداد 3600 نفر دانشجوی بورسیه تنها 100 نفر تاکنون مراحل جانمایی‌شان انجام نشده که این افراد نیز در صف جانمایی و ثبت نام هستند و مشکل خاصی سر راه این افراد نیست؛ بنابراین پرونده بورسیه با ثبت‌نام این افراد بسته خواهد شد. حجت‌الاسلام سلیمی تأکید کرد: امروز و با توضیحات صریح وزیر علوم درباره پرونده بورسیه‌ها برای ما روشن شد که عده‌ای از این پرونده تنها برای عقده‌گشایی‌های سیاسی بهره‌برداری کرده‌اند و به گفته مقام معظم رهبری در حق دانشجویان بورسیه ظلم شده است.


تعداد بازدید :  371