شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
ویترین جهان

بازار نفت از تب‌وتاب افتاد
مهر| روز دوشنبه درحالی ‌که سرمایه‌گذاران پیش از اجلاس اوپک در پایان این ماه، تمایلی به معاملات جدید بزرگ از خود نشان ندادند، بازارهای جهانی نفت گرمای خود را از دست داد. تاجران می‌گویند به علت وضع نامشخص بازار از انجام معاملات بزرگ جدید خودداری می‌کنند.
انتظار می‌رود سران اوپک در اجلاس خود در پایان نوامبر درمورد تمدید توافق کاهش تولیدات خود که با هدف بالا بردن قیمت‌ها انجام شده بود، تصمیم‌گیری کنند.
اوپک در کنار گروهی از تولیدکنندگان غیراوپک به رهبری روسیه، از آغاز امسال در تلاش برای محدود کردن عرضه بازار و بالا بردن قیمت‌ها، تولید خود را محدود کرده‌اند.

سراریز شدن
 سرمایه‎های عربی به سوییس
تسنیم| بانکداران بخش خصوصی می‌گویند، به دنبال بازداشت‌های اخیر، سرمایه‌گذاران عرب درحال انتقال سرمایه‌های خود از عربستان به سوییس هستند. این روند انتقال سرمایه به ‌حدی سرعت گرفته که از زمان وقوع انقلاب‌های عربی در خاورمیانه در ‌سال ۲۰۱۱ تاکنون بی‌سابقه است. با گذشت نزدیک به دوهفته از زندانی‌شدن سرمایه‌داران و چهره‌های متمول سعودی در هتل ریتز کارلتون ریاض، احساس بسیاری از سرمایه‌گذارانی که درحال بررسی سرمایه‌گذاری در بزرگترین کشور صادر‌کننده نفت جهان بودند، از حالت اشتیاق به حالت دلهره و ترس تغییر یافته است. تصفیه‌حساب‌های سیاسی به بهانه مبارزه با فساد که برخی از ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین تجار سعودی را هدف قرار داده، سرمایه‌گذاران خارجی را نگران ساخته است.

تجارت ۵‌میلیارد دلاری قطر با چین
مهر| حجم تجارت بین چین و قطر با ۵۰‌درصد افزایش از ۵‌میلیارد دلار فراتر رفت.
سرپرست اداره اقتصاد و تجارت در سفارت چین در قطر اعلام کرد که قطر به دومین تامین‌کننده بزرگ ال‌ان‌جی چین تبدیل شده است. سانگ پیش‌بینی کرده که حجم واردات ال‌ان‌جی چین از قطر به علت رشد سریع تقاضای انرژی در چین، از این هم بیشتر شود. او تأکید کرد که چین به دنبال افزایش صادرات خود، به‌ویژه مصالح ساختمانی به بازارهای قطر است.


تعداد بازدید :  361