شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
مُهر تأیید گروه‌های‌ مرجع بر عملکرد هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه
رکورد کمک‌های مردمی به هلال شکسته شد
مردم 35میلیارد تومان برای کمک به زلزله‌زدگان به حساب هلال‌احمر واریز کرده‌اند

َشهروند| از ابتدای شروع طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه تا صبح روز گذشته مبلغ 351‌میلیارد و 72‌میلیون و 694‌هزار و 333 ریال (351072694333 ریال) در حساب رسمی 99999 جمعیت هلال‌احمر جمع‌آوری شده است که این رقم تاکنون بیش از 1.5 برابر کل رقم جمع‌آوری شده در زلزله پنج‌سال گذشته در ورزقان است. میزان کمک‌های غیرنقدی شامل اقلام خوراکی و مصرفی نیز در این دوره افزایش چشمگیری یافته و به حدود 20‌هزار تن رسیده است که گزارش دقیق آن پس از تطبیق آمارها به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید. براساس این گزارش، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از اعتماد عمومی مردم شریف ایران به این نهاد امدادرسان ملی و بین‌المللی، به زودی جزییات نحوه هزینه‌کرد این کمک‌های مردمی را به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند. گفتنی است تمامی اقلام امدادی مصرف شده از سوی این جمعیت در زلزله اخیر از منابع داخلی صرف شده که آمار آن نیز پس از جمع‌بندی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. مردم عزیز کشورمان به‌منظور تداوم و استمرار ارایه خدمات در چندماه آینده همچنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب 99999 نزد اغلب بانک‌های کشور واریز یا از طریق سامانه پرداخت موبایلی #724* اقدام کنند.
هلال‌احمر؛ نهادی متعهد و قابل اعتماد
برای کمک به مردم زلزله‌زده
این اعتماد توسط افراد مختلف حاضر در شهرستان سرپل ذهاب نیز تأیید شده است. افراد مختلف اعم از سیاسیون، هنرمندان، ورزشکاران و.. با مشاهده فعالیت جمعیت هلال‌احمر بر عملکرد این سازمان مردم‌نهاد در زلزله کرمانشاه مُهر تأیید زدند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید به هلال‌احمر اعتماد و از کمک‌های موردی و انفرادی جهت جلوگیری از بی‌نظمی خودداری کنند. مهندس غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم گیلان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمعیت هلال‌احمر استان گیلان و تقدیر از زحمات مدیر عامل، کارکنان و اعضای داوطلب در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان گفت: هلال‌احمر نهادی قابل اعتماد و دارای کارنامه درخشان است که مردم باید کمک‌های خود را از طریق این سازمان خیریه به دست آسیب‌دید‌گان برسانند. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله رودبار و بم گفت: زلزله‌زدگان بم و به‌ویژه رودبار مظلومانی بودند که به دلیل نبود امکانات و فضای مجازی در آن زمان حق‌شان ادا نشد و در سکوت رسانه‌ای مردم با غم و رنج روزگار خود را سپری کردند که غمی بزرگ برای مردم مظلوم منظقه بود. وی تأکید کرد: مشکل اصلی سرمای هوا و اعلام بارندگی در روزهای آینده در منطقه زلزله‌زده است که باید تمامی نهادهای کمک‌رسان برای کمک به مردم منطقه جهت اسکان موقت و سرپناه امن تلاش کنند.
جعفرزاده افزود: طبق آمار اعلام‌شده 12‌هزار خانه دچار آسیب جدی شده که با توجه به فرارسیدن فصل سرما باید با برنامه‌ریزی درست و تقسیم‌بندی روستاها و شهر به مناطق کوچک هر چه زودتر خانه‌ها ساخته شود و مردم به زندگی عادی خود بازگردند. وی همچنین تأکید کرد: شفاف‌سازی میزان کمک‌ها و نحوه ارسال به منطقه اعتماد مردم را بیشتر می‌کند تا بیش از قبل به هلال‌احمر اعتماد کنند. در ادامه مهدی ولی‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان ضمن تقدیر از مشارکت بالای مردم گیلان گفت: تاکنون یک‌صدوهفتاد و چهارمیلیون تومان کمک نقدی و بیش از دو‌میلیارد و سیصد و هفتاد‌میلیون تومان کمک‌ غیرنقدی توسط مردم نوعدوست گیلان جمع‌آوری شده است. وی افزود: جمع‌آوری کمک‌های مردمی تا 4 آذرماه در 87 پایگاه جمعیت هلال‌احمر در رشت و سایر شهرستان‌های استان ادامه دارد که تاکنون 23 کامیون و تریلر شامل پتو، چادر، آب معدنی، کنسرو و غذای فاسدنشدنی بوده است.
مردم کمک‌های خود را به هلال تحویل دهند
امیر قلعه‌نوعی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان نیز با حضور در هلال استان اصفهان در بازدید از روند ارسال کمک‌های مردمی توسط هلال‌احمر اصفهان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور از مردم خواست تا کمک‌های خود را تحویل شعب هلال‌احمر دهند تا با حضور مردم در مناطق زلزله‌زده، روند امدادرسانی کُند نشود. امیر قلعه‌نوعی با حضور در ستاد مرکزی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از روند کمک‌رسانی این جمعیت به زلزله‌زدگان غرب کشور بازدید کرد. در این بازدید که دکتر مومنی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان و شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر استان نیز حضور داشتند، سرمربی ذوب‌آهن درباره حادثه زلزله کرمانشاه گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا آلام زلزله‌زدگان کاهش پیدا کند و در این راه از هیچ کمکی نباید مضایقه شود. سرمربی ذوب‌آهن از مردم خواست که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل شعب جمعیت هلال‌احمر دهند یا به حساب این جمعیت واریز کنند. قلعه‌نوعی دراین‌باره گفت: هلال‌احمر به‌عنوان محور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و زلزله‌زدگان در منطقه حاضر است و مردم باید همه کمک‌های خود را در اختیار این سازمان بگذارند و از تجمع در مناطق زلزله‌زده که باعث کندی عملیات امداد و نجات می‌شود، پرهیز کنند. اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ذوب‌آهن همگام با همه مردم نوعدوست ایران، چندی پیش بخشی از قرارداد خود را به‌عنوان کمک به زلزله‌زدگان استان‌های غربی کشور اختصاص داده بودند.
کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق هلال به دست آسیب‌دیدگان برسانید
فرهاد قائمیان، بازیگر سینما و تلویزیون و سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر نیز از مردم خواست به منظور تأمین نیازهای واقعی زلزله‌زدگان کرمانشاهی، کمک‌های خود را از طریق هلال‌احمر به دست آسیب‌دیدگان برسانند. فرهاد قائمیان با حضور در جمعیت هلال‌احمر شهر تهران ضمن تسلیت برای از دست دادن جان تعدادی از هموطنان کرمانشاهی در زلزله یکشنبه‌شب هفته گذشته در این استان، از مردم درخواست کرد که کمک‌های خود را از طریق هلال‌احمر به دست آسیب‌دیدگان این حادثه برسانند. وی با تأکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر با توجه به تجربه و تخصص خود در پوشش حوادث این‌چنینی از نیازهای واقعی زلزله‌زدگان آگاه است، گفت: کمک‌های اهدایی مردم از طریق هلال‌احمر با حفظ کرامت آسیب‌دیدگان و به شکل عادلانه میان آنها توزیع می‌شود.

 


تعداد بازدید :  326