شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
جوانان هرمزگان از تبلور همدلی در زلزله غرب کشور می‌گویند
در مسیر نوعدوستی

مهرداد احمدی| زلزله غرب کشور باری دیگر وحدت و همدلی را در ایران زمین به همگان ثابت کرد و نوجوانان و جوانان را با نوعدوستی و کمک به همنوع آشنا ساخت. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همیشه بر دو چیز تأکید داشتند؛ حالت تحرک و حضور دایم به‌گونه‌ای که فرق هلال‌احمر با دیگر موسسات امدادی و کمک‌رسان این است که مربوط به فوریت‌هاست و باید مثل سربازان یک ارتش همیشه آماده باشند. باید بتوانند درهنگام حوادث حضور واقعی، موثر و کارگشا داشته باشند و این حالت باید در همه جهات حفظ شود. رئیس‌جمهوری نیز فعالیت جوانان وحضورشان در هلال احمر را ارزشمند می‌دانند و بیان می‌کنند: وقتی کار ارزشمند و مهم هلال‌احمری‌ها با نیروی جوانی همراه شود، آن‌وقت لذت تلاش‌ها بیشتر می‌شود و این خیلی مهم است که هلال‌احمر در سنین نوجوانی و جوانی که انسان انرژی زیاد، قلب صاف و پاک و مصفا دارد و می‌تواند با تلاش مضاعف به مردم خدمت کند، آموزش ببیند و آماده خدمت‌رسانی شود. جوانان جمعیت هلال‌احمر با درنظرگرفتن اهداف چهارگانه که همان تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها است ، می‌کوشند تا در زمان بحران و حادثه به کمک همنوع خویش روند نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که زاده آرزوی انسان برای یاری‌رسانی بی‌طرفانه به زخمیان آوردگاه‌ها بوده است، امروز می‌کوشد در ظرفیت ملی و بین‌المللی خود از آلام انسان‌ها در هرجا پیشگیری کرده و از آن بکاهد.
نجات جان حتی یک انسان اهمیت و ارزش فراوانی دارد و اعضای جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور از این نظر حایز اهمیت هستند. آنان کسانی‌اند که با تمام وجود به مردم خدمت می‌کنند. جوانان انگیزه بالایی برای کمک به دیگران دارند و پس از وقوع زلزله دلخراش در غرب کشور و جانباختان و مصدوم‌شدن شماری از هموطنان عزیز ایران‌زمین جوانان هلال‌احمر در گوشه‌گوشه این سرزمین با حضور در شعب هلال‌احمر به صورت داوطلبانه آماده ارایه خدمت به مردم زلزله‌زده کرمانشاه شدند. اجرای طرح‌هایی با رویکرد اجتماع‌محور در راستای ترویج خدمات امدادی و بشردوستانه در مناطق آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده یکی از برنامه‌های سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر است.
جوانان هلال‌احمر با حس نوعدوستی و تسکین آلام بشری از بدو آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم زلزله‌زده می‌کوشند تا نقش هرچند کوچکی در راستای کمک به همنوع و تسکین آلام زلزله‌زدگان انجام دهند و دوشادوش نیروهای داوطلب و امدادگر به ایفای نقش بپردازند. تیم‌های سحر سازمان جوانان که وظیفه آنان بعد از حوادث و بلایا نقش حمایتی، روانی است، حال با حضور در مناطق زلزله‌زده غرب کشور درحال انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند تا ذهن کودکان را کمی از حادثه و اتفاقات به‌ وجود آمده به زندگی روزمره سوق دهند. جوانان هلال‌احمر در جای‌جای میهن اسلامی درحال فعالیت شبانه‌روزی هستند تا نقش مدیریت و مسئولیت‌پذیری را از حال یاد بگیرند و در آینده نیز در راستای تسکین آلام بشری و کمک به همنوع پیش‌قدم باشند و مسیر نوعدوستی را هموار سازند. همه ‌چیز از فکر شروع می‌شود و فکر ما تبدیل به احساس می‌شود و حالا فکر و احساس ما در مقابل مردم کرمانشاه به‌ویژه نوجوانان و جوانان حس همدردی و نوعدوستی است.


تعداد بازدید :  481