شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
ذره‌بين

ثبت 666 پس‌لرزه در سرپل ذهاب طی 8 روز
شبکه لرزه‌نگاری کشور در مدت 8روز از این رخداد لرزه‌ای تاکنون 666 پس‌لرزه درحوالی سرپل ذهاب استان کرمانشاه به ثبت رسانده است. زلزله‌ای به بزرگای 7.3 در منطقه‌ای در مرز ایران و عراق رخ داد که موجب تخریب و گسیختگی زمین در استان کرمانشاه شد. شبکه لرزه‌نگاری وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از روز یکشنبه، 21 آبان‌ماه داده‌های مربوط به این زلزله را ارایه می‌دهد. براساس داده‌های این شبکه از ساعت 21 و 48دقیقه روز 21 آبان تا ساعت 14 و 15دقیقه روز 29 آبان‌ماه تعداد 666 پس‌لرزه درحوالی سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه ثبت شده است. بزرگترین پس‌لرزه‌ها در ساعت 17 و 57دقیقه و 12 و 49دقیقه روز 22 آبان‌ماه با بزرگی 4.7 در حوالی سرپل ذهاب روی داده است.

بسته‌شدن 2 حساب غیرمجاز کمک به زلزله‌زدگان
2 حساب بانکی غیرمجاز کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور در مشهد بسته شد. صاحبان این حساب‌ها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم از طریق حساب‌های شخصی خود می‌کردند. جمع‌آوری کمک‌های نقدی فقط باید از طریق حساب‌های مرتبط نظیر کمیته امداد، هلال‌احمر و ستاد بحران کرمانشاه باشد. مردم از واریز کمک‌های نقدی به حساب‌های شخصی خودداری کنند.

اعتراف سارقان به بیش از ۶۰۰ سرقت
مهر|  دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در محدوده عبدل‌آباد دستگیر شدند و اعتراف کردند در چهار ماه اخیر روزی ۶سرقت انجام داده‌اند. سرهنگ رضا بستو، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این‌باره گفت: «در پی دریافت گزارش‌های متعددی درخصوص سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده خیابان‌های اطراف عبدل‌آباد، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عوامل کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد قرار گرفت. در پایش اطلاعاتی، ماموران انتظامی دریافتند که سرقت‌ها توسط دو سارق با یک دستگاه خودروی سواری سبزرنگ انجام می‌شود.» وی با اشاره به افزایش گشت‌های انتظامی و اعلام مشخصات خودروی سارقان به گشت‌های انتظامی، افزود: «عوامل کلانتری خانی‌آباد هنگام گشتزنی در خیابان عبدل‌آباد، خودروی سارقان را مشاهده و در یک عملیات ضربتی، دو سارق را دستگیر و برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل کردند. متهمان در بازجویی صورت‌گرفته ضمن پذیرش جرم خود، اقرار کردند در چهارماه اخیر روزانه حدود ۶ سرقت محتویات داخل خودرو از خودرو‌های پارک شده در خیابان‌های اطراف عبدل‌آباد مرتکب شده‌اند.»رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به این‌که این سارقان به بیش از ۶۰۰فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کردند، گفت: «با تکمیل پرونده، سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل پایگاه هشتم پلیس آگاهی شدند.»

قتل جوان ۲۱ساله در ورامین
شهروند| قاتلی که جوان ۲۱ساله را در یک نزاع دسته‌جمعی به قتل رسانده بود درکمتر از ۲ساعت دستگیر شد. سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران درباره این پرونده گفت: «ساعت 22:16 شنبه‌شب گذشته، یک درگیری در «لرآباد» چهارراه پنجشنبه‌بازار ورامین به وقوع پیوست که طی آن دو جوان با یکدیگر درگیر شدند. در این بین فردی با هویت معلوم با جوان ۲۱ساله دیگر به دلیل خصومت‌های قبلی به نزاع پرداخت.»
فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: «در این درگیری ضارب با چاقو به گردن مقتول ضربه وارد کرد و شخص آسیب‌دیده توسط عوامل اورژانس به بیمارستان ۱۵خرداد ورامین منتقل شد، اما بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد. قاتل به همراه سایر نفرات دخیل در این درگیری توسط ماموران فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران مورد تعقیب قرار گرفتند و در کمترین زمان ممکن و با گذشت کمتر از ۲ساعت دستگیر شدند و با تشکیل پرونده قضائی برای بررسی بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند. اقدامات تخصصی درخصوص این قتل توسط پلیس آگاهی در دست انجام است.»

کشته‌شدن یک زن با ضرب گلوله در ارومیه
مرد معتادی با شلیک ۴گلوله همسرش را در ارومیه به قتل رساند. سرهنگ صمدپور، فرمانده انتظامی ارومیه درخصوص جزییات این قتل گفت: «حادثه تیراندازی در ارومیه بر اثر اختلاف خانوادگی روی داده و متهم که اعتیاد به مواد مخدر داشته در حضور پدر همسرش، همسر ۳۴ساله خود را با شلیک چهار گلوله به قتل رساند.» وی با بیان این‌که ضارب از محل متواری شد و تحت تعقیب است، اضافه کرد: «این حادثه در شهرک دانشگاه ارومیه اتفاق افتاده است.»


تعداد بازدید :  500