شماره ۱۲۷۷ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
فغانی، واقعیت‌ها را به مردم بگوید

محمد فنایی پیشکسوت داوری
مدیریت حاکم در فوتبال ایران به هیچ عنوان کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. این‌که امروز علیرضا فغانی اعلام می‌کند هیچ‌گونه حمایتی از او صورت نمی‌گیرد و هنوز پاداش قضاوت فینال المپیک را بعد از گذشت نزدیک به یک‌سال‌ونیم به او پرداخت نکرده‌اند، ناراحت‌کننده و واقعیت تلخ فوتبال ایران است. متاسفانه در سیستمی که هنوز نتوانسته تصمیم درستی درباره دپارتمان داوری و کمیته داوران بگیرد،‌ نباید انتظار کار خاصی داشت. داوران زحمتکش ما هم به هیچ عنوان در سیستم این فوتبال جایگاهی ندارند و در زمینه مالی هم کمترین درآمد را دارند و فدراسیون سال‌های‌ سال است که وعده افزایش دستمزد آنها را داده اما این طرح را عملی نکرده است.
اگر علیرضا فغانی امروز اعتراضی می‌کند، به این دلیل است که بهترین داور ایران و آسیاست و افتخارات بزرگی به همراه تیم داوری خود رقم زده و مسئولان نمی‌توانند به او هم بگویند که ساکت باشد. بقیه داوران متاسفانه چاره‌ای جز سکوت‌کردن ندارند و اگر کوچکترین اعتراضی داشته باشند، به راحتی از سوی مسئولان حذف خواهند شد و دیگر به آنها قضاوتی نمی‌دهند. ضمنا امروز فغانی از شرایط ناراضی است و در گذشته‌ هم سایر بزرگان داوری دلخوری‌هایی داشتند. داوران جوان‌تر می‌بینند که مسئولان این فوتبال برای فغانی که شانس زیادی برای قضاوت در مراحل حساس جام‌جهانی را دارد و فینال تورنمنت‌های بزرگ بین‌المللی را سوت‌زده‌تره هم خرد نمی‌شود و طبیعی است که نسبت به آینده خودشان بدبین باشند. مگر برای شخص بنده که در فینال جام‌جهانی هم کمک‌داور بودم، مسئولان این فوتبال چه کار کردند که برای سایر داوران انجام دهند؟
با تمام این حرف‌ها، فغانی به نمایندگی از جامعه مظلوم داوری باید واقعیت‌ها را بگوید. باید حرف بزند تا مردم بدانند چه ظلمی به جامعه داوری از سوی مسئولان در این فوتبال می‌شود. داوری ما همپای فوتبال در تمام این سال‌ها حرکت کرده و افتخارات بسیار بزرگی هم برای این فوتبال به ارمغان آورده است. الان علیرضا فغانی برای قضاوت در فینال جام‌جهانی انتخاب شده و او نماینده ایران در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان است. منتهی ما می‌بینیم که حتی یک تشکر خشک و خالی از او نمی‌شود و حتی یک برنامه اردوی داخلی یا خارجی هم برای او تدارک نمی‌بینند. اگر فغانی در هر کشور دیگری قضاوت می‌کرد و این افتخارات را رقم می‌زد، شک نکنید سر تا پای او را طلا می‌گرفتند اما این‌جا کسی توجهی به فغانی و جامعه مظلوم داوری ندارد! جالب اینجاست که فدراسیون پول دارد، پاداش مربیان و بازیکنان تیم‌ملی بزرگسالان را به دلار به آنها بدهد اما برای تیم داوری نماینده ایران در جام‌جهانی بیش از یک‌سال است نتوانسته‌اند 8 سکه پرداختی داشته باشند.


تعداد بازدید :  467