شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
سوریه
شرایط سخت 200‌هزار نفر در مناطق مرزی

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر سوریه برای میلیون‌ها سوریه‌ای در مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان، کمک‌های ضروری و آب سالم فراهم کرده‌اند اما هنوز 200‌هزار نفر در مناطق مرزی سوریه در شرایط سخت به‌سر می‌برند.
سایت کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ نوشت: ماه گذشته، بعد از اجازه دولت برای تحویل کمک‌ها در خطوط مقدم، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ اساسا کمک‌های پزشکی را در مناطقی که تحت کنترل مخالفان بودند افزایش داد. آوریل پترسون، هماهنگ‌کننده بهداشتی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در سوریه گفت: «‌کمک‌هایی که توانستیم در ماه اکتبر تحویل دهیم برای هزاران بیمار موثر بود.»
او افزود: «با وجود این، دسترسی به مراقبت‌های اساسی بهداشتی بسیار محدود است. از آنجایی که هنوز از جنگ کاسته نشده است، از طرف‌های درگیری می‌خواهیم از فعالیت پرسنل پزشکی حمایت کنند تا بتوانند وظیفه خود را در شرایط امن انجام دهند.» کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ اکنون در  کوبانی که جنگ سخت دسترسی شهروندان را به آب، غذا و کمک‌های پزشکی محدود کرده است، حضور ندارد. اگرچه داوطلبان هلال‌احمر سوریه برای هزاران نفر بی‌خانمان در نزدیکی مرز ترکیه آب، غذا و دیگر کمک‌های امدادی را تأمین کرده‌اند، تخمین‌زده می‌شود بیش از 200‌هزار نفر در مناطق مرزی سوریه در شرایط سخت به‌سر می‌برند .


تعداد بازدید :  177